اخبار بورس

بزرگترین سایت صنعتی کشور در منطقه آزاد اروند قرار دارد/ صادرات ۸۴۰ میلیون دلاری در سال گذشته

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سال گذشته بیش از ۸۴۰ میلیون دلار از طریق منطقه آزاد اروند صادر شد. وجود صنایع مختلف در منطقه آزاد استان های اروند و خوزستان یکی از پتانسیل های مهم ما در این منطقه است.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلعلی زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران گفت: منطقه آزاد اروند در غرب کشور، در استان خوزستان و در مرز عراق واقع شده است. این منطقه از نظر تاریخی یکی از قدیمی ترین مناطق صنعتی کشور است. شهرهای آبادان در منطقه آزاد اروند، پتروشیمی آبادان و … از جمله صنایع قدیمی این بندر هستند. وجود بنادر خرمشهر و آبادان، اتاق بازرگانی خرمشهر و آبادان با سابقه بیش از ۱۰۰ سال، فرودگاه بین المللی آبادان و خط ریلی خرمشهر به تهران و سایر شهرها از مزیت های منطقه آزاد تجاری اروند است. .

وی افزود: بزرگترین پایگاه صنعتی کشور در منطقه آزاد اروند است. در منطقه آزاد اروند بیش از ۹۲۰۰ هکتار زمین صنعتی داریم که ۲۳۷ شرکت مختلف در بخش های مختلف از جمله پتروشیمی، مواد غذایی و … فعالیت می کنند و از مرز شلمچه نیز صادرات خوبی دارند. همانطور که می دانید مرز شلمچه یک مرز بسیار استراتژیک کشور است. تبادل ما با کشور عراق و استان بصره (یکی از بزرگترین مراکز تجاری عراق، شهر بصره و بندر بصره) حداقل فاصله زمینی از خرمشهر یعنی حدود ۲۰ دقیقه خرمشهر تا بصره است. زمینه را برای یک مبادلات تجاری و اقتصادی خوب با کشور عراق ایجاد کرده است.

زارعی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هکتار تسهیلات بندری در مرز شلمچه داریم که ظرفیت بالایی محسوب می شود. سال گذشته بیش از ۸۴۰ میلیون دلار از طریق منطقه آزاد تجاری اروند صادر شد. وجود صنایع مختلف در منطقه آزاد استان های اروند و خوزستان یکی از پتانسیل های مهم ما در این منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در رتبه بندی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد اروند رتبه اول را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرده ایم. با توجه به اهداف و تمرکز بر رفع موانع تولید و تسهیل شرایط سرمایه گذاری، توانستیم رتبه اول را در نظرسنجی های انجام شده کسب کنیم. همچنین در زمینه «سهولت فعالیت های تجاری» به نمره قابل قبولی دست یافتیم.

وی در این زمینه اظهار داشت: بسته های سرمایه گذاری مختلفی را آماده کرده ایم. یکی از نوآوری های دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد تجاری کشور ارائه بسته های سرمایه گذاری در سال گذشته بود. ۱۳۶ بسته سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تعریف کرده ایم که بررسی، تایید و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

سال گذشته با اقبالی که سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند داشتند بیش از ۵۲ میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری داشتیم که ۳۲ طرح از این تعداد مجوز دریافت کردند و فعالیت خود را آغاز کردند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا