ورزشی

توپ طلا حق من بود

مهاجم لهستانی بارسلونا در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی اسپورت بیلد، خاطره توپ طلای ۲۰۲۰ را کشف کرد.

لوای ۳۵ ساله که در این فصل در ۴۳ بازی ۲۰ گل به ثمر رسانده و ۹ پاس گل برای هم تیمی هایش داده است، با وجود فاصله زیاد از اوج خود، عملکرد قابل دفاعی دارد.

لواندوفسکی با بیان اینکه سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بهترین سال های فوتبال من بودند، گفت: اخیرا یکی از دوستانم آماری را برای من ارسال کرده که بر اساس آن در ۸۵ بازی ۱۰۰ گل به ثمر رساندم.

او در آن سال ها پیراهن بایرن مونیخ را بر تن می کرد. بدشانسی او این بود که توپ طلا در سال ۲۰۲۰ به دلیل اپیدمی ویروس کرونا اهدا نشد. سال بعد، لیونل مسی آن را به خود اختصاص داد که بسیار مورد بحث قرار گرفت و در حال حاضر پرونده ای علیه او در فرانسه تشکیل شده است. رشوه، خرید و دستکاری در آرا دخیل است. روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی در این باره نوشت: پاسکال فر سردبیر وقت مجله فرانس فوتبال در ازای دستکاری آرا از پاری سن ژرمن، باشگاه وقت لیونل مسی امتیاز گرفته است.

در فرانسه شایعاتی مبنی بر اهدای توپ طلای ۲۰۲۰ به لوا با چند سال تاخیر شنیده می شود. او گفت: “بدیهی است که از دریافت توپ طلا استقبال می کنم. اینطور نیست که از نگرفتن توپ طلا عصبانی یا ناراحت باشم. با این حال احساس می کنم در یکی از این دو سال، دریافت آن حق من بود. توپ طلا.”

مهاجم بارسا ادامه داد: توپ طلای ۲۰۲۱ متعلق به مسی است. شایعاتی در مورد اهدای دیرهنگام توپ طلای ۲۰۲۰ به من شنیده ام. آن سال برای من فوق العاده بود. من در بالاترین سطح فوتبالم بودم و بیایید بگوییم که حتی اگر قرار باشد توپ طلای سال ۲۰۲۰ را ببرم و بعد از چهار سال، او ناراحت نخواهد شد و دریافت این جایزه افتخار بزرگی است اگر داده شود، آن را بپذیر.»

لواندوفسکی چه کسی را بهترین بازیکن حال حاضر جهان می‌داند؟ گفتن این موضوع آسان نیست زیرا ما جام ملت ها و همچنین آخرین و مهمترین بازی های لیگ قهرمانان اروپا را در پیش داریم. به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگهام اکنون بازیکنان برجسته ای در جهان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا