فناوری

تکنولوژی برای تسلا دردسرساز شد / تحقیقات درباره این خودروها به جریان افتاد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

خبراقتصادی: اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) یکی از بزرگترین تحقیقات خود را در مورد سیستم راننده خودران تسلا آغاز کرده است و بر اساس آنچه در تحقیقات بیان شده است، فناوری نوآورانه تسلا منجر به ۱۳ تصادف مرگبار شده است. خودروساز مجبور است برنامه تشخیص راننده خود را در اواخر سال گذشته به روز کند.

تحقیقات برای اولین بار در تابستان ۲۰۲۱ آغاز شد، زمانی که تصادفات متعدد تسلا با وسایل نقلیه اضطراری پارک شده گزارش شد، و تقریباً سه سال بعد، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده تشخیص داد که طراحی اولیه سیستم خودران تسلا دارای نقص است. این منجر به سوء استفاده قابل پیش بینی و تصادفات قابل اجتناب شده است و دولت این فناوری را با ۱۳ تصادف مرگبار مرتبط کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، پس از آزمایش‌هایی در یکی از تأسیسات اوهایو، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده اکنون ادعا می‌کند که تغییرات اخیر تسلا به راحتی قابل برگشت است و آژانس سؤالات بیشتری در مورد سیستم آینده دارد. در تست جداگانه موتورترند سیستم تسلا در مدل Y، راننده آزمایش متوجه شد که این سیستم به راننده هشدار نداده تا با لمس فرمان به مدت ۷ دقیقه کامل کنترل خودرو را حفظ کند. آزمایش‌ها همچنین نشان داد که دوربین نظارت بر راننده فقط زمانی فعال است که Autosteer فعال است، اما Autopilot نیست و ظاهراً فقط در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ مایل در ساعت کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا