طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت دلار 10 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در روز یکشنبه برای دومین روز متوالی ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت. معامله گران این کاهش قیمت را نتیجه مداخلات مستمر سیاسی می دانند. اقتصاددانان نیز دلار را در روند اصلاحی می بینند و احتمال می دهند در روزهای آینده دلار به کریدور پنجم بازگردد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز با ۱۵۰۰ تومان کاهش در میانه و انتهای کریدور ششم معامله شد. معامله گران به دستکاری ارز در بازار اشاره می کنند و می گویند عرضه و تقاضا در تعادل هستند. این در حالی است که فعالان بازار ارز مدت این کاهش را با توجه به تاثیر تورم کوتاه مدت می دانند.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران بازار انتظار دارند قیمت دلار در بلندمدت افزایش یابد و خروج فزاینده سرمایه از کشور را دلیل اصلی روند صعودی دلار می دانند. آنها معتقدند خروج سرمایه به دلیل رکود بازار سرمایه و مسکن تا حدودی کاهش یافته است اما نگران افزایش قیمت دلار هستند. آنها می گویند ماندن دلار در کف قیمت ماهیت کوتاه مدتی دارد زیرا در کف قیمت تقاضا افزایش می یابد و بازار به این منطقه به عنوان یک فرصت خرید نگاه می کند.

کارشناسان اقتصادی روزهای پایانی هفته را برای حرکت صعودی یا نزولی دلار بسیار مهم می دانند. آنها معتقدند دلار در روزهای اخیر با کاهش هزار تومانی وارد روند اصلاحی شده و در روزهای آینده این اسکناس به کریدور پنجم سقوط خواهد کرد.

پوند افزایش یافت

قیمت درهم یکشنبه ۹ اردیبهشت ۲۹۰ تومان افت را به ثبت رساند و ۱۶ هزار تومان در کانال عقب نشینی کرد. این اسکناس در آخرین معامله نقدی روز یکشنبه با مبلغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد. تتر با افت ۷۵۰ تومانی کانال ۶۲ هزار تومانی را از دست داد و ۶۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با ۱۰۰ تومان افزایش به ۷۷ هزار و ۲۸۰ تومان رسید. یورو نیز در روز یکشنبه با کاهش ۵۵۰ تومانی روی ۶۵ هزار و ۴۵۰ تومان بسته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا