اخبار اقتصاد ایران

جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه

بر اساس آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ضوابط و تعرفه مکالمات تصویری تصویب شد، اما به دلیل اینکه برخی از گوشی های خارجی در داخل کشور بودند و آنها را فعال نکرده بودند. مجوز به دلیل شرایط تحریم، برخی افراد نتوانستند از این قابلیت استفاده کنند. do اما این قابلیت در گوشی های تولید داخل موجود است.

ایران تحلیل، برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه در ایران سابقه ای چند ساله دارد که ابتدا توسط یک اپراتور تلفن همراه مطرح و مطرح شد اما پس از مدت کوتاهی بنا به دلایل و مخالفت های مختلف. ، این پروژه متوقف شد. ; البته بعد از این موضوع بارها قول داده شد که این مشکل به زودی حل شود اما به دلیل توقف چندین ساله آن، مردم برای دسترسی به این قابلیت به شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای موجود که این قابلیت در آنها فعال است روی آوردند.

ایسنا نوشت: در نهایت این سرویس در آن زمان راه اندازی نشد تا اینکه اواسط سال ۱۴۰۱ وزیر ارتباطات خبر جدید در این خصوص اعلام کرد که به گفته وی این سرویس در یک اپراتور دیگر تلفن همراه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است. و با سازندگان گوشی نیز مشورت شد. است.

به عبارت دیگر، همکاری شرکت های سازنده گوشی مهمترین نیاز برای راه اندازی این سرویس است و برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را روی گوشی های موجود در ایران فعال کنند.

طبق بررسی ها و اعلامیه های کاربران، سال گذشته این قابلیت برای برخی از مدل های گوشی هواوی، شیائومی و سامسونگ فعال شد و اپراتور (اولین اپراتور) پیام هایی مبنی بر راه اندازی این سرویس برای برخی از مشترکین ارسال کرد. برای استفاده از سرویس تماس تصویری این اپراتور، دو طرف مکالمه باید تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک تحت پوشش سیم کارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین این سرویس باید برای هر دو طرف تماس فعال باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس باید از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری در پلتفرم شبکه نسل چهارم (ViLTE) باید در تلفن های همراه طرفین اعمال شود. برای استفاده از این سرویس کاربران نیازی به نصب نرم افزار توسط تماس گیرنده و گیرنده ندارند و تماس صوتی هم برای مشترکین دائمی و هم برای مشترکین اعتباری قابل استفاده است.

در همین رابطه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا درباره نسل جدید ارتباطات تصویری بدون اینترنت توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ کمیسیون تنظیم مقررات، شرایط، شرایط و تعرفه تماس صوتی از طریق شبکه LTE را تصویب کردیم. بدون نیاز به اینترنت

وی افزود: اما به دلیل اینکه برخی از گوشی های خارجی داخل کشور بودند و به دلیل شرایط تحریم مجوز را فعال نکرده بودند. برخی از عزیزان نتوانستند از این قابلیت استفاده کنند اما گوشی هایی که در داخل کشور تولید می شوند چون مجوزهایی را که گوشی های خارجی دارند و می توانند این قابلیت را ارائه و ارائه کنند را ارائه می دهند و مردم عزیز این قابلیت جدید را در سبد خدمات ارتباطی دارند. بودن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره هزینه آن توضیح داد: تعرفه وضع شده مشابه تعرفه صوتی است و عدد چندان بالایی نیست و امکان تماس تصویری با کیفیت بالا فراهم شده است.

موضوعی که برخی اپراتورهای ارتباطی نیز به آن اشاره کرده اند و در واقع بر اساس پیگیری های انجام شده دو سال است که این سرویس توسط اپراتور تلفن همراه اول فعال شده است اما مشکل فروشندگان است. در واقع، این سرویس روی فروشندگان خاصی کار می کند و ما باید با فروشندگان خارجی برای باز کردن این امکان به توافق برسیم. اما گوشی های داخلی از این نظر مشکلی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا