محیط زیست

شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – پنجشنبه ششم اردیبهشت – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. بنابراین بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم برای عموم (قرمز) و ناسالم قرار دارد. وضعیت (نارنجی)

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۶۵، کرج با شاخص ۶۷، تهران با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۹۹، بیرجند با شاخص ۵۱، مشهد دارای شاخص شاخص ۵۳، اهواز با شاخص ۶۷ و زنجان با شاخص ۸۸، سمنان با شاخص ۶۴، زاهدان با شاخص ۹۰، قزوین با شاخص ۵۷، قم با شاخص ۵۸، سنندج. با شاخص ۷۹، یاسوج با شاخص ۵۸، کرمان با شاخص ۶۱ و اراک با شاخص ۶۲ وضعیت هوای سالم (زرد) است.

لازم به یادآوری است روز پنجم اردیبهشت ماه جاری در شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، اهواز، زنجان، زاهدان، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه، اراک و همدان وضعیت هوا سالم (زرد) بود. .

در این راستا شاخص کیفیت هوای امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۳۱، اردبیل با شاخص ۲۱، بوشهر با شاخص ۴۶، بجنورد با شاخص ۴۲، کرمانشاه با شاخص ۴۱ و همدان با شاخص شاخص ۴۶ در پاک (سبز) اما دیروز شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد، بجنورد، سمنان، قزوین، یاسوج، بندرعباس و یزد با شاخص ۲۲ پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است در حالی که دیروز در شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم آباد و ساری، هیچ داده ای ثبت نشد.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در رنگ بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم ثبت نشدند. (قرمز) و وضعیت ناسالم (نارنجی). ۱۶ شهر سالم (زرد)، ۶ شهر پاک (سبز) و ۹ شهر بدون داده ثبت شده است، بنابراین دیروز ۱۵ شهر سالم (زرد)، ۹ شهر پاک (سبز) و ۷ شهر بدون داده ثبت شده است. .

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا