اقتصاد جهان

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، احتمالاً قیمت رسمی فروش انواع نفت خود به آسیا را در ماه ژوئن به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته خواهد رساند. انتظار می رود قیمت رسمی نفت خام نست عرب لایت با ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی برسد که بالاترین سطح از ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند که قیمت رسمی فروش نفت متوسط ​​و نفت سنگین عربی به دلیل کمبود عرضه ناشی از کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) فرآوری نفت خام “ذاکم علیا” را در پالایشگاه بازسازی شده رویس آغاز کرده و صادرات روغن ترش متوسط ​​را کاهش داده است.
تغییر در خوراک اولیه پالایشگاه ADNOC باعث شد صادرات نفت خام موربان به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز در آوریل برسد و قیمت نفت سبک ترش را کاهش دهد.
انتظار می‌رود عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های کم نفتا، قیمت نفت فوق سبک عرب را در ماه ژوئن بین ۳۰ تا ۵۰ سنت افزایش دهد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان سعودی معمولاً در پنجم هر ماه منتشر می‌شود و قیمت نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر فروش روزانه حدود ۹ میلیون بشکه نفت به آسیا تأثیر می‌گذارد.
شرکت نفت آرامکو عربستان قیمت نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه های اخیر بر اساس سودآوری و قیمت محصولات تعیین می کند.
انتهای پیام/۵۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا