اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/12 |برنت 87 دلار و 86 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، و همچنین افزایش امیدها برای توافق آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بودند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۹۸ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۱۳ سنت، ۸۰ سنت معامله شد.

آمارهای موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۴ میلیون و ۹۰۶ هزار بشکه افزایش یافت، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی کاهش یافت.
آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه کاهش یافته است.
تولید نفت آمریکا نیز در فوریه به ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافت، در حالی که در ژانویه به ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز رسید.
انتظارات برای توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در پی از سرگیری مذاکرات صلح مصر، قیمت نفت را کاهش داده است. پایان این جنگ ممکن است نگرانی ها در مورد گسترش درگیری و اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می رسد تولید اوپک در ماه آوریل ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده کاهش صادرات ایران، عراق و نیجریه و همچنین تعهدات به سایر اعضای توافق تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/۵۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا