اخبار اقتصاد ایران

عقد سه تفاهمنامه همکاری منطقه آزاد انزلی

در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۱۴۰۳، غرفه این سازمان محل برگزاری رویدادهای مختلف از جمله مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل، رونمایی از موشن گرافیک کریدور شمال به جنوب، حضور استاندار گیلان و امضای سه تفاهم نامه همکاری.

ایران تحلیل، در سومین روز از ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳، غرفه این سازمان محل برگزاری رویدادهای مختلف از جمله مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل، رونمایی از موشن گرافیک کریدور شمال به جنوب، حضور استاندار گیلان و امضای سه تفاهم نامه همکاری.

محمد سجاد سیاهکارزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان در این گفت و گو با خبرنگاران به بیان مهمترین دستاوردهای منطقه خود در سال گذشته، برنامه های پیش رو برای بهره برداری حداکثری از اتصال بندر کاسپین پرداخت. مجموعه به خط ریلی سراسری کشور و طرح‌های توسعه منطقه آزاد انزلی برای افزایش توان صادرات، فعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و ارتقای سطح همکاری‌های بین‌المللی کشورمان است.

در ادامه این برنامه از تیزر موشن گرافیک معرفی نقش منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال به جنوب رونمایی شد، ویدئویی که جایگاه این گذر مذکور را در معادلات بین المللی و نقشی که این سازمان می تواند در آن ایفا کند، بیان می کند. افزایش روابط تجاری و ترانزیتی کشورمان بر اساس کریدور مذکور. پرداخت خواهد شد.

بنابراین گزارش اسدا عباسی استاندار، معاون اقتصادی استانداری، ناظر گمرکات استان و جبار کوچی نژاد نماینده مردم رشت در شورای اسلامی با حضور در غرفه این منطقه به همراه مدیرعامل این سازمان در خصوص فرصت های هم افزایی بین نهادی برای گسترش روابط بین الملل استان گیلان و دیپلماسی اقتصادی کشورمان تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر سازمان منطقه آزاد انزلی در سومین روز نمایشگاه سه تفاهم نامه منعقد کرد که اولین آن تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد چابهار بود که هدف آن افزایش انتقال کالا در شمال کشور است. – کریدور جنوبی و استفاده از ظرفیت های حمل و نقل دو طرف. و همچنین تأسیس شرکت های بخش خصوصی در دو منطقه به امضای مدیران عامل دو سازمان رسید.

دومین تفاهم نامه با گروه سرمایه گذاری غدیر بین مدیران عامل دو گروه برای سرمایه گذاری در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و گردشگری منطقه؛ منعقد شد و در نهایت سومین تفاهم نامه توسط معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور احداث واحد تولید مواد غذایی امضا شد. لازم به ذکر است در سومین روز از نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو، غرفه این سازمان میزبان سرمایه گذارانی از کشورهای مالزی، روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه و چین بود که با معاونین و مدیران سازمان برای سرمایه گذاری در اولین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. منطقه آزاد شمال کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا