فرهنگ و هنر

فرهاد جم مجری مسابقه شبکه افق شد :: ایران تحلیل

تهیه کننده مسابقه «روچداد» با اشاره به شروع فصل جدید این برنامه توضیحاتی در خصوص حضور فرهاد جم در برنامه ارائه کرد.

به گزارش ایران تحلیل، میر وهاب الدین عالمی تهیه کننده مسابقه «روچداد ۳» درباره این برنامه و تغییر مجری آن در فصل جدید گفت: تاکنون ۲ مجری مختلف در مسابقه «روچداد» از جمله محمدرضا شهبازی بوده اند. و محسن قره شیخ لو، اجرای برنامه را بر عهده داشتند. و در حال حاضر فرهاد جم به عنوان مجری برنامه مسابقه تلویزیونی «روچداد» این برنامه را اجرا می کند.

اعلمی ادامه داد: طبیعتاً وقتی گروه تولید برنامه ساز تغییر می کند، تیم عوامل برنامه نیز تغییراتی خواهند داشت، این تغییرات به دلیل مشغله کاری تیم قبلی مسابقه بود که اجازه اجرای این پروژه را به آنها نداد. فصل جدید به همین دلیل در سری جدید در خدمت مردم هستیم و امیدواریم برنامه مانند سری قبل مورد استقبال مردم قرار گیرد.

تهیه کننده مسابقه «روچداد» درباره رویکرد این برنامه که در برخی قسمت ها نگاه یک طرفه داشت، توضیح داد: در سری جدید برنامه روی سؤالات یک طرفه کار نشده، سیاست کلی «روچداد» است. برنامه تمرکز بر انقلاب اسلامی ایران است و اگر بخواهیم تفرقه بیندازیم، رویکرد ما علیه گروه‌هایی است که مخالف انقلاب اسلامی هستند و عده‌ای هم عقیده دارند و از جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند. با آنها همسو شده است.

وی افزود: در این برنامه سعی شده از جناح بندی سیاسی پرهیز شود و سوالات برنامه بر اساس اسناد تاریخی و پیرامون انقلاب اسلامی است. برخی مدعی بودند که رویکرد برنامه سیاسی است اما من معتقدم این برنامه رویکرد سیاسی جناحی نداشته و نخواهد داشت. برای ما جناح الف یا ب فرقی نمی کند.

تهیه کننده مسابقه «روچداد» با اشاره به قسمت های ضبط شده این برنامه گفت: این مسابقه در ۵۷ قسمت روی آنتن می رود که تقریبا هر قسمت از این برنامه ۵۵ دقیقه توسط کنداکتور افوگ سیما اختصاص دارد.

عالمی با اشاره به علت انتخاب فرهاد جم برای اجرای این برنامه گفت: گزینه انتخاب فرهاد جم به عنوان مجری این مجموعه از مسابقه «روچداد» از همان ابتدا بر اساس اصرار بنده شکل گرفت. کارگردان و دیگر دوستان برنامه. با توجه به اینکه آقای جم علاوه بر سابقه بازیگری، سابقه فعالیت و بازی درخشانی در برنامه های محوری رقابت دارد، اجرای ایشان دقیقاً همان چیزی است که ما می خواستیم زیرا به دنبال ایجاد فضای جذاب در برنامه هستیم.

تهیه کننده مسابقه «روچداد» درباره محوریت برنامه و تغییرات ایجاد شده توضیح داد: این برنامه یک مسابقه تاریخی-سیاسی است و محوریت سوالات ما تاریخ معاصر است که به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد. تا این لحظه انتخاب نامزدهای شرکت کننده در مسابقه بر این اساس بود که تا حدودی همدیگر را می شناسند و سعی کردیم از شکل کلاسیک معمول مسابقات تلویزیونی خارج شویم و فضایی نزدیک و صمیمی ایجاد کنیم.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: با توجه به اینکه در تاریخ ۱۱ اسفند در این ماه انتخابات شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم، رویکرد برنامه بر اساس پرسش های انتخاباتی است و محوریت تاریخ معاصر با انتخابات محور اصلی برنامه است. شاید بتوانیم در بحث حضور در انتخابات نیز قدم کوچکی برداریم تا با اطلاع رسانی دقیق اهمیت رای هر فرد را برای مردم تشریح کنیم و انتخابات خوب و مطلوبی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا