فناوری

مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورونیوز: این سرویس به کسب و کارها و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به مدل های زبان ارائه شده توسط OpenAI مانند GPT4 دسترسی داشته باشند.

نسخه به روز شده شرایط خدمات عمومی Azure OpenAI بیان می کند که این سرویس نمی تواند برای اهداف تشخیص چهره توسط یا برای یک سازمان مجری قانون ایالات متحده استفاده شود.

مایکروسافت همچنین تصریح کرده است که مجریان قانون مجاز به استفاده از این تجهیزات جانبی برای “هر گونه فناوری تشخیص چهره در زمان واقعی در دوربین های موبایل (..) به منظور تلاش برای شناسایی افراد در محیط های کنترل نشده نیست.”

نوشته های مشابه

به طور خاص، افسران پلیس مجهز به دوربین های تشخیص چهره در هنگام گشت زنی نمی توانند از خدمات Azure OpenAI بر روی دوربین های خود استفاده کنند.

این ممنوعیت همچنین بر اساس آپدیت جدید مایکروسافت برای دوربین های نصب شده روی داشبورد خودروهای افسران پلیس است.

این به روز رسانی یک هفته پس از آن صورت می گیرد که Axon، سازنده محصولات فناوری و تسلیحات برای مجریان قانون، از محصول جدیدی با استفاده از GPT4، یک مدل زبان هوش مصنوعی، رونمایی کرد.

این محصول که “Draft One” نام دارد، ابزاری مجهز به هوش مصنوعی است که می تواند به پلیس کمک کند تا بر اساس محتوای دوربین های نصب شده بر روی لباس افسران، گزارش تهیه و تولید کند.

پس از اینکه OpenAI شرایط عمومی خدمات خود را در ژانویه گذشته به روز کرد و صراحتاً استفاده از مدل هوش مصنوعی را برای مقاصد نظامی ممنوع نکرد، آکسون توانست از فناوری این شرکت برای توسعه محصول خود استفاده کند.

پیامدهای ممنوعیت مایکروسافت برای دسترسی پلیس و مجری قانون به ابزارهای هوش مصنوعی تشخیص چهره هنوز مشخص نیست.

باید دید که آیا پلیس ایالات متحده راه هایی برای دور زدن این ممنوعیت پیدا خواهد کرد و آیا این اقدام مایکروسافت بر سایر شرکت های ارائه دهنده فناوری های مشابه تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا