کشاورزی

مجوز افزایش رسمی قیمت گوشت صادر شد؟

وی افزود: ارز پرداختی برای واردات سایر کالاهای اساسی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و بنابراین تغییر نرخ دلار تاثیری بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی نخواهد داشت.

امراللهی افرادی که از افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل افزایش نرخ ارز صحبت می کردند را «تجار تحریم» خواند و گفت: این افراد برای نشان دادن خود در رسانه ها و فضای مجازی شایعه پراکنی می کنند.

وی تاکید کرد: برای واردات کالاها و نهاده های دامی مشکلی برای تامین کالاهای اساسی و ارز نداریم و اظهارنظرها درباره افزایش قیمت گوشت در هفته های آینده با هدف ایجاد نگرانی در بازار و افکار عمومی صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر غذاهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: هرگونه تغییر قیمت مواد غذایی اصلی بدون تایید مرکز تنظیم بازار کشور تایید نمی شود و تخلف محسوب می شود.

وی در عین حال از تمامی تولیدکنندگان و بازرگانان حوزه کشاورزی خواست تا کالاهای خود را با توجه به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده اند قیمت گذاری کنند.

امراللهی با بیان اینکه به نفع مصرف کنندگان گوشت گوسفند قرمز در فروشگاه های زنجیره ای و میادین تره بار بسته بندی شده به قیمت کیلویی ۳۱۵ هزار تومان و لاشه آن کیلویی ۲۸۲ هزار تومان، اذعان داشت: به صورت خرده فروشی. بر کیفیت گوشت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمتی بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا