اخبار بورس

مصرف ۷۰ درصد از باتری‌های تولیدی در بازار داخل/ رشد ۱۰ درصدی صادرات در سال جاری/ مشوق‌های صادراتی ملموس‌تر ارائه شود

مدیرعامل مجتمع باتری سپاهان گفت:

مدیرعامل مجتمع باتری سپاهان گفت: در زمینه تولید باتری می توانیم در طول سال ۵ میلیون باتری از ۳۰ تا ۲۴۰ آمپر تولید کنیم.

گلشیرازی، مدیرعامل مجتمع باتری سپاهان در گفتگو با ایران تحلیلوی در رابطه با مزیت های رقابتی آن تصریح کرد: در حوزه تولید باتری می توانیم سالانه ۵ میلیون باتری از ۳۰ تا ۲۴۰ آمپر تولید کنیم. این باتری ها با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف آب و هوای گرمسیری و سرد تولید می شوند.

وی افزود: صادرات ما بیشتر به کشورهای CIS و روسیه است. باتری هایی که ما تولید می کنیم برای شرایط آب و هوایی گرمسیری در کشورهای خلیج نیز مناسب هستند. عمان و اخیرا امارات متحده عربی نیز به این مقاصد اضافه شدند.

گلشیرازی اضافه کرد: توسعه در قاره آفریقا یکی از اهداف شرکت ما در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ است که وارد کشورهای تانزانیا نیز شدیم. از آنجایی که باتری های تولیدی ما در شرایط آب و هوایی مختلف کار می کنند، ما برنامه توسعه ای را در این کشورها برنامه ریزی می کنیم.

مدیرعامل مجتمع باتری سپاهان گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تولید ما برای بازار داخلی و خودروسازان و ۳۰ درصد دیگر برای صادرات است. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد آن محقق شده است و امسال با برنامه ریزی های توسعه ای در نظر داریم به ۳۰ درصد برسیم.

وی در خصوص افزایش ظرفیت این شرکت خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از ۵ میلیون باتری ما به کشورهای مقصد صادر می شود که در نظر داریم این نسبت را به ۳۰ درصد برسانیم. به عبارت دیگر، جاه طلبی ما افزایش ۱۰ درصدی این میزان است.

مدیرعامل در تشریح چالش ها و موانع صادرات بیان کرد: شاید حرف های من بارها از سوی صادرکنندگان دیگر تکرار شده باشد. ما باید مشوق های صادراتی ملموس و ملموس را در قالب بسته های قابل تحویل برای صادرکنندگان ایجاد کنیم. ترکیه را می بینیم که ارزش مشابه شرایط ما در کشور است، اما صادرکنندگانش به نوعی با بسته های محرک حمایت می شوند و با حرکت به سمت روسیه، کشورهای عربی و خلیج فارس، شاهد افزایش قدرت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ترکیه هستیم. با ما هستند و از طریق بسته های تشویقی صادراتی با قدرت وارد بازار می شوند.

گلشیرازی ادامه داد: از مسئولان می خواهم بسته های تشویقی را ملموس تر کنند. در سالی که افزایش تولید با مشارکت مردم اتفاق می افتد، باید نقش موثری در توسعه بازارهای صادراتی داشته باشیم.

مدیرعامل مجتمع باتری سپاهان درباره بازارهای صادراتی گفت: به کشورهای CIS، روسیه، گرجستان، ارمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان صادرات داریم. به دنبال صادرات به کشورهای عربی مانند امارات، عمان و قطر هستیم. کشورهای آفریقایی نیز در دستور کار ما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا