طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 14 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با روند نزولی بازگشایی شد. کاهش قیمت طلا در اولین ساعات پس از باز شدن بازارها متناسب با کاهش قیمت دلار بود. اما با افزایش اسکناس های دلاری ۲۰۰ تومانی، روند نزولی قطعات سکه نیز تعدیل شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با روند نزولی باز شد. در زمان بازگشایی بازار، کاهش قیمت قطعات سکه در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود، اما در ادامه روند نزولی با افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار ادامه یافت. بازار طلا و سکه نیز معتدل بود.

اسکرین شات 3 مارس 2024 ساعت 5:05 ب.ظ

فعالان بازار مالی می گویند افزایش قیمت دلار تحت تاثیر تعویق حراج سکه بدون تاریخ بانک مرکزی از یکشنبه به تاریخ دیگری خواهد بود. اولین حراج سکه های بدون تاریخ قرار بود روز یکشنبه توسط مرکز مبادلات ارزی ایران برگزار شود که مکان مرکز فوق در دسترس نبود و سپس اعلام شد که تنها ربع سکه طلا با ضرب سال ۱۳۸۶ در ساعت ۱۳۸۶ عرضه می شود. این زمان و زمان فروش سکه های بدون تاریخ از سوی بانک مرکزی به تاریخ دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام می شود.

لازم به ذکر است پس از روند دیروز شارپ بالای ۴۰ دلار، قیمت جهانی طلا در پایان هفته بازار جهانی به ۲۰۸۲ دلار رسید.

نیم سکه کاهش قیمت را دنبال نکرد

سکه امامی روز یکشنبه سیزدهم اسفند با افت ۶۹ هزار تومانی با قیمت ۳۴ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با افت ۸۵ هزار تومانی به ۳۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسیده است.

در دومین روز از هفته، قیمت طلا اندکی کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۲۸ هزار تومان افت داشت و ۱۲ میلیون و ۹۲۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۷۰۰ تومان کاهش به ۲ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۹۴۳ هزار تومان رسید.

حباب سکه با حرکت قیمت در روز یکشنبه متعادل بود. حباب سکه امامی ۵۳ هزار تومان، سکه بهار ۱۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۴ هزار تومان و سکه گرمی ۵۱ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا