فناوری

اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس با موفقیت روی گوشی‌های سامسونگ، پیکسل و آیفون آزمایش شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: اسپیس ایکس با ارسال نامه ای به کمیسیون ارتباطات فدرال از آزمایش موفقیت آمیز اینترنت ماهواره ای خود بر روی گوشی های معمولی خبر داد.

اسپیس ایکس مدتی است که سرویس اینترنت ماهواره ای مستقیم به سلول را برای گوشی های هوشمند معمولی آزمایش می کند. اکنون طبق نامه ای که این شرکت به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ارسال کرده است، سرویس Direct to Cell موفقیت آمیز بوده است.

بر اساس این نامه، اسپیس ایکس برای تست سرویس خود از چندین گوشی از برندهای مختلف مانند گوگل، سامسونگ و اپل استفاده کرده و البته گوشی ها برای پشتیبانی از این سرویس از نظر فنی اصلاح نشده اند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک برای گوشی های معمولی

اسپیس ایکس برای تست سرویس خود از طیف PCS G Block اپراتور T-Mobile استفاده کرده و توانسته است پیامک را از طریق SMS، X و WhatsApp ارسال و دریافت کند.

به نظر می رسد موقعیت مکانی کاربر هیچ تاثیری بر عملکرد این سرویس اسپیس ایکس نداشته باشد. این شرکت ادعا می کند که سرویس Direct to Cell در مناطق شهری و روستایی، محیط های باز و سرپوشیده، هوای آزاد و زیر درختان عملکرد خوبی از خود نشان داده است. آزمایش ها در مناطق مختلف آمریکا مانند واشنگتن، کالیفرنیا و کانزاس سیتی انجام شده است. اسپیس ایکس همچنین ادعا کرده است که این آزمایش ها تداخلی با باندهای فرکانسی مجاور ایجاد نکرده است.

SpaceX برای ارائه سرویس Direct to Cell با اپراتور T-Mobile همکاری می کند و این سرویس را به مشتریان خود ارائه می دهد. هنگامی که این سرویس راه اندازی شد، ابتدا برای کاربران در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. البته انتظار می رود اسپیس ایکس با همکاری اپراتورهای مختلف این سرویس را در اختیار کاربران کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند، سوئیس و ژاپن قرار دهد.

چند روز پیش ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X از دستیابی به سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه با گوشی معمولی سامسونگ خبر داد. بنابراین انتظار می رود که سرویس Direct to Cell سرعت نسبتا خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا