اخبار بورس

تناقض تصمیم جدید مالیاتی با شعار سال ۱۴۰۳/ ضربه مهلک بند جدید مالیاتی قانون بودجه بر پیکره صندوق‌های سرمایه‌گذاری

مدیر یک سبد ساز توضیح داد:

عطیه توکا، مدیرعامل شرکت پرتفوی گفت: اگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آن زمان شرایط بهتری را اتخاذ می‌کردند، مردم زیان‌های هنگفت سال ۲۰۱۹ را تحمل نمی‌کردند.

رسول رحیم نیا در گفتگو با ایران تحلیلبا اشاره به تاثیر بند ج تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ بر روند معاملات بازار سرمایه، تصریح کرد: با توجه به اینکه این اتفاق نگرانی فعالان بازار سرمایه را به دنبال دارد، این موضوع از ابعاد مختلف قابل بررسی است. “

وی افزود: سقف پیشنهادی برای معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی باعث ایجاد نگرانی هایی در بورس و فعالان بازار شد.

اجرای بند مهم مالیاتی قانون بودجه ۱۴۰۳; دلیل خروج سرمایه های مردمی از بورس

رحیم نیا یکی از کارکردهای مهم بازار سرمایه را ایجاد ساز و کار تامین مالی و همچنین ایجاد شفافیت در بازارهای مالی دانست و گفت: بازار سرمایه به عنوان مهمترین و شفاف ترین بازار اقتصادی محسوب می شود که در آن تامین و عرضه وجوه و وجوه انجام می شود. مکانیسم تقاضا نقش بسیار مهمی در قیمت گذاری دارایی ایفا می کند

مدیرعامل صبادگران ادامه داد: در مواجهه با چنین مشکلی، برخی تصمیمات یکباره مانند این بند مهم مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ منجر به از بین رفتن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه و توسعه بازارهای غیر شفاف در اقتصاد کشور می شود. .
وی با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه دولت توسعه بازارهای شفاف در اقتصاد کشور با حمایت از بازار سرمایه و ایجاد اطمینان در بین سرمایه گذاران است، خاطرنشان کرد:

رحیم نیا معتقد است که ابلاغ این مصوبات موجب ترغیب سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی به خروج سرمایه از بورس و همچنین ورود به بازارهای غیر شفاف می شود.

ضربه مهلک بند جدید مالیاتی قانون بودجه برای همه صندوق های سرمایه گذاری

مدیرعامل شرکت پرتفوی آتیه توکا با بیان اینکه این اطلاعیه با توجه به شرایط اقتصادی، رکود بازارها و شرایط تورمی در اقتصاد کشور قطعا تاثیرات بسیار منفی بر اقتصاد کشور خواهد داشت، افزود: اجرای این مصوبه این بند مالیاتی قطعا منجر به این خواهد شد که در گام اول تمام تلاش مسئولان برای تشویق سهامداران به سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس و مشارکت وجوه خود در صندوق های سرمایه گذاری ناموفق و بسیار ناموفق خواهد بود. صندوق های سرمایه گذاری ضربه مهلکی خواهد بود.

وی به تجربه تلخ سقوط بورس در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: اگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آن زمان عملکرد بهتری داشتند، مردم مجبور نبودند زیان‌های هنگفت سال ۲۰۱۹ را تحمل کنند.

رحیم نیا با بیان اینکه اجرای اینگونه تذکرات به اعتماد ایجاد شده در بین سهامداران و تمایل آنها به سرمایه گذاری در سایر بازارهای سرمایه گذاری لطمه می زند، گفت: با چنین اتفاقی نه تنها سرمایه گذاران اصیل بلکه سهامداران قانونی نیز به بازارهای موازی تشویق می شوند و از آنها خارج می شوند. وجوه از بازار شفاف سهام که به تولید و رونق اقتصادی کشور کمک می کند و در بازارهای غیر شفاف مانند بازار املاک و طلا سرمایه گذاری می کند.

سازمان بورس به دنبال تغییر بند مالیاتی قانون بودجه ۱۴۰۳ است

عطیه توکا مدیرعامل سابدگندر خاطرنشان کرد: اتخاذ چنین مصوباتی که تخصصی نیست ضربه جدی به اقتصاد کشور وارد می کند و با شعار افزایش تولید با مشارکت مردم در تضاد جدی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری های مرکز موسسات سرمایه گذاری و سازمان بورس، امیدواریم این تبصره اصلاح شود و دیگر شاهد هیچ مشکلی ناشی از اجرای این بند مالیاتی نباشیم. قانون در بازار سرمایه.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا