اخبار بورس

آقای عشقی قطعی سایت کدال حداقل از ۱۴ ساعت فراتر رفت!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامسایت اینترنتی کدال مخفف است پایگاه جامع کلیه شرکت های بورسی در سایت codal.ir بستر مناسبی برای ایجاد شفافیت و افشای سریع اطلاعات است. شبکه کدال خدمات رایگان و قابل اعتمادی را به کاربران ارائه می دهد.

سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذر ۱۳۸۳) به منظور حمایت از حقوق سرمایه گذاران و با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه یک نظام شفاف، عادلانه، بازار و نظارت بر افشای اطلاعات ارائه شده توسط شرکت های ثبت شده مهم تر است. هنگام سازماندهی ایجاد یک سیستم اطلاعاتی جامع برای ناشران کدال شرکت رایان بورس اختصاص داده

اهداف این سیستم عبارتند از: تسریع در ارائه و انتشار اطلاعات ناشران اوراق بهادارایجاد مکانیزمی برای تسهیل فرآیند تهیه و افشای اطلاعات، دسترسی آسان کاربران به اطلاعیه‌ها، ایجاد امکان نظارت مؤثرتر بر نحوه ارائه و افشای اطلاعات، افزایش شفافیت اطلاعات با کوتاه‌تر کردن مدت زمان آماده‌سازی برای انتشار اطلاع رسانی و بهبود هماهنگی وی به واحدهای داخلی و خارجی و ارتقای سطح اطلاعات اشاره کرد.

این سیستم حداقل ۱۴ ساعت است که بیرون آمده است و هیچ اطلاعاتی روی آن قرار نمی گیرد. هنگامی که یک اعلان را باز می کنید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

نکته جالب ماجرا این است که این سامانه ۱۷ ساعت در انتشار اطلاعیه ها تاخیر داشت! طبق تصویر زیر پس از درج اطلاعیه در تاریخ ۲۷ ساعت ۲۳:۱۲ آذر اطلاعیه دیگری تا ۲۸ در ساعت ۴:۵۴ بعد از ظهر آذر منتشر نشده!

آخرین اطلاعیه مربوط به گزارش های مالی رامپنا است که در این وب سایت منتشر شده است.

پیگیری ها نبض بازار سهام تا دیشب هیچ کس دلیل دقیق کدال را متوجه نشد و هیچ کس هیچ اطلاعاتی مبنی بر قطع شدن این سیستم ارائه نمی دهد! بسیاری از بینندگان منتظرند ببینند در این سامانه چه اتفاقی افتاده است و چه زمانی این سامانه به مدار باز می گردد؟

پس از اتفاقاتی که در روزهای اخیر در کشور رخ داد، اکنون زمزمه هایی مبنی بر احتمال خرابکاری در این سامانه در بازار پیچیده سرمایه به گوش می رسد و هیچکس این موضوع را روشن نمی کند!

و همه اینها همین چند هفته پیش مجید عشقی رئیس سازمان بورس وی در مصاحبه ای اعلام کرد که در سال ۱۳۹۴ اطلاعات دریافتی در سامانه کدال ۲۵ روز تاخیر داشته که اکنون به ۱۴ ساعت کاهش یافته است و قصد داریم این عدد را به صفر برسانیم! الان این عدد به صفر نرسیده است، کدال بیش از ۲۴ ساعت است که قطع شده و هیچکس پاسخگو نیست!

بهتر است مسئولان سازمان بورس یا شرکت رایان دلیل این مشکل را حداقل در رسانه ها اعلام کنند تا بیشتر به این شایعات دامن نزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا