فناوری

افت ١٩ درصدی فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: اپل پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در چین، اکنون به جایگاه سوم از نظر سهم بازار رسیده است.

بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی Counterpoint، اپل پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه ماهه اول سال جاری در چین، پیشتاز فروش این بازار را از دست داده و اکنون در جایگاه سوم قرار دارد.

آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به ثبت رسانده است. طبق داده های Counterpoint، رقبای چینی مانند Vivo و Honor توانستند در سه ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل سه ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بوده است.

کاهش 19 درصدی فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

برخلاف اپل، فروش هواوی به طرز چشمگیری افزایش یافت

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی نسبت به سه ماه اول سال ۲۰۲۳ تقریباً ۷۰ درصد افزایش یافت. ایوان لام، تحلیلگر کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هوآوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. . او افزود که اپل نیز ضربه خورده است زیرا برخی از کاربران تمایل کمتری به تعویض گوشی خود دارند.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت های دولتی در چین، رشد هوآوی دردسرهای جدیدی را برای تیم کوک، مدیرعامل اپل ایجاد کرده است. تیم کوک در ماه مارس به چین سفر کرد تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگهای بازدید کند و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیرا سری جدیدی از گوشی های هوشمند به نام Pura 70 را عرضه کرده است که دارای سیستم دوربین پیشرفته ای شبیه به لنز سه گانه آیفون پرو است.

گوشی های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار فرصت جدیدی را در اختیار هواوی قرار می دهد تا بتواند مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری Mate 60 Pro را با هدف خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا