بانک و بیمه

انتقال ۳۳ همت دارایی باکیفیت از موسسه نور به بانک ملی| حتی یک ریال ناترازی هم منتقل نخواهد شد

به گزارش ایران تحلیل، فرشاد محمدپور به نقل از ابنا; قائم مقام بانک مرکزی در بازدید از یکی از شعب موسسه نور توضیح داد: اکثر ادغام های سیستم بانکی در دهه گذشته بر این اساس بوده است که تمام مشکلات و مشکلات مثبت بانک مرکزی وجود دارد. بانک مبدأ به بانک هدف منتقل شد، اما انتقال موسسه نور به بانک ملی اولین تجربه ای است که در آن مشکلات را انتقال ندادیم.

وی با تاکید بر اینکه ۳۳ درصد از سپرده های کیفی موسسه نور به بانک ملی منتقل شده است، تصریح کرد: موسسه نور سابق نرخ انتشار پول پایینی داشت که کمتر از میانگین سیستم بانکی بود. از سوی دیگر دارایی های پرارزش اعم از شعب و ساختمان هایی که مشکل قانونی ندارند و … نیز به بانک ملی واگذار می شود.

محمدپور گفت: رئیس بانک مرکزی تاکید کرد که دارایی های مشکل دار موسسه نور به بانک ملی منتقل نشود و بنابراین تحت هیچ شرایطی حتی یک ریال از عدم انطباق موسسه نور به بانک ملی واریز نمی شود.

قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد: بانک ملی یکی از بانک های مهم است و حفظ ثبات بانک ملی برای بانک مرکزی مهم است. امیدواریم این واگذاری شرایط بانک ملی را هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر هزینه و منابع بهبود بخشد که قطعاً همینطور است. حدود ۲۰۰۰ کارگر عمدتاً جوان به بانک ملی منتقل می شوند و مشکل کمبود نیرو حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه سپرده گذاران موسسه نور نگران نباشند، افزود: تمامی سپرده هایی که تا روز پنجشنبه هفته گذشته در موسسه نور بوده است; از امروز؛ شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در بانک ملی است و سپرده گذاران می توانند ظرف دو ماه آینده با مراجعه به شعب موسسه نور که در حال حاضر بانک ملی در آن مستقر است، سپرده های خود را مدیریت کرده و خدمات بیشتری دریافت کنند.

محمدپور با اشاره به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر واگذاری ۴۰ پروژه نطرازی موسسه نور به بانک ملی گفت: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. اعداد و ارقام کاملا شفاف است و نه تنها یک ریال نترازی از موسسه نور به بانک ملی واریز نشده است. بلکه دارایی ها و سپرده های انتقال یافته از موسسه نور به بانک ملی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در آن شکی نیست.

به گفته قائم مقام بانک مرکزی، مشکلات موسسه نور در همین موسسه باقی می ماند و از امروز به عنوان یک موسسه غیر اعتباری تنها به رفع مشکلات و موارد قبلی می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا