بانک و بیمه

بانک سامان، پیشگام در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک سامان، چهارمین گزارش سالانه اکوسیستم شرکت های دانش بنیان نشان می دهد که بانک سامان با اختصاص ۲.۰۳ درصد از منابع خود به شرکت های دانش بنیان، نقش بسزایی در حمایت از این شرکت ها داشته است.

نکته مهم در این گزارش عملکرد بانک سامان در پرداخت تسهیلات به روش فناوری است. بر این اساس ۳۷.۳ درصد از تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان به صنعت دارو اختصاص یافت که نشان از جایگاه ویژه این صنعت در سبد خدماتی بانک سامان دارد. همچنین سهم نرم افزار و فناوری اطلاعات از تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان در سبد سرمایه گذاری بانک سامان ۳۴.۴ درصد است. گروه های برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات مدرن، بیوتکنولوژی، کشاورزی و صنایع غذایی و در نهایت تجهیزات پزشکی در رده های بعدی سبد سرمایه گذاری بانک سامان قرار دارند.

در زمینه صدور انواع ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان، سهم بانک سامان در این شاخص ۲.۸ درصد از کل ضمانت نامه های صادر شده توسط این بانک است و سامان توانسته در سال ۱۳۹۵ وارد ده بانک برتر کشور شود. زمینه صدور ضمانت نامه برای محصولات دانش بنیان.

در مجموع رتبه بانک ها در ارائه خدمات تسهیلات و ضمانت به شرکت های دانش بنیان نشان می دهد که بانک سامان توانسته در بین ۲۵ بانک مورد بررسی در این گزارش رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد که نشان از جایگاه ویژه ارائه خدمات به دانش بنیان دارد. شرکت های مستقر در بانک سامان…

در عین حال، بانک سامان توانست در شاخص های مختلف این گزارش رتبه های بالایی را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دریافت کند که به دلیل ارائه خدمات متعدد به صنایع مختلف خدمات مالی، گزینه های پرداخت و همچنین بانک های پیشرو همواره در این زمینه مطرح بوده است. تامین مالی در میان صاحبان صنایع معروف.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا