اخبار اقتصاد ایران

تمدید ثبت نام خودروهای وارداتی تا ساعت ۱۵ :: ایران تحلیل

ثبت نام خودروهای وارداتی جدید برای عرضه خودروهای وارداتی مازاد برای فروش فوری با حداکثر زمان تحویل سه ماه تا ساعت ۱۵ امروز ۲۴ بهمن ماه داره تموم میشه

به گزارش ایران تحلیل، سامانه یکپارچه اعلام کرد: به اطلاع کلیه متقاضیانی که یکی از حساب های خود را در شعب بانک های واجد شرایط مسدود کرده اند در سامانه به نام خودروی وارداتی و مبلغ پنج میلیارد ریال اعلام و اعلام نشده است. اما موفق به ثبت نام در سامانه خودروهای وارداتی شد. مهلت ثبت نام و انتخاب خودرو تا ساعت ۱۵:۰۰ مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۲ تمدید شد.

طبق آمار ۶۰۰۰ نفر برای نمایندگی حساب خود اقدام کرده اند اما هنوز خودرویی را در سامانه انتخاب نکرده اند.

لازم به ذکر است مهلت ایجاد حساب نزد بانک ها به پایان رسیده است.

تبصره ۱- قیمت درج شده در جدول قیمت نهایی در مبادی ورودی و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، باربری و … می باشد. در بالا اضافه می شود که واردکنندگان می توانند با رعایت ضوابط اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو نسبت به دریافت آن و تحویل خودرو در موعد مقرر اقدام کنند.

تبصره ۲- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت انتخاب خودروی وارداتی منتخب خارج خواهد شد.

تبصره ۳- کلیه شرکت های واردکننده موظفند در خصوص تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند.

تبصره ۴- با پروکسی حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ گونه تعهدی برای تخصیص خودرو ایجاد نمی شود.

تبصره ۵- بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا