بانک و بیمه

مجوز انتشار ۲۸۰ هزار میلیارد تومان گواهی سپرده خاص ابلاغ شد

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی با هدف تامین مالی سرمایه در گردش طرح های اقتصادی با بازدهی معقول، سهمیه ای ۲۰۰ میلیارد تومانی به تمامی بانک های کشور برای صدور گواهی سپرده ویژه اختصاص داده است. همچنین در چارچوب تامین مالی پروژه های پیشرانه و ژنراتور با راندمان بالا، مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان به بانک های منتخب برای صدور این گواهی اعطا شد.

بانک مرکزی عصر دیروز از صدور گواهی سپرده ویژه با نرخ سود ۳۰ درصد سالانه (پرداخت سود ماهانه) با هدف تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به شبکه بانکی خبر داد.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی به شبکه بانکی برای صدور گواهی سپرده ویژه، بانک ها می توانند برای تامین سرمایه در گردش طرح های سود بالا، این اوراق را منتشر کنند و در پایان دوره مشارکت سود قطعی حاصل می شود. خریداران این گواهی علاوه بر سود ۳۰ درصدی تعلق دارند. واریز در شعب بانک انجام می شود.

ویژگی این گواهی سپرده این است که می توان آن را قبل از سررسید در شعب بانک ها بازخرید کرد. اجرای این طرح مشارکت مردم در تامین مالی پروژه های تولیدی کشور را تضمین می کند.

دارندگان این گواهی می توانند از آن به عنوان تضمین برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، همچنین بانک ها از روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری مجاز به عرضه این اوراق خواهند بود. برنامه عرضه و انتخاب شعب منتخب توسط بانک های عامل اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا