ترندهای روز

موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک ستاره شناس مشهور با ارائه یک نظریه جدید نشان می دهد که موجودات فضایی ممکن است به دلیل انفجار پرتو گاما منقرض شده باشند.

دکتر فردریک والتر، استاد نجوم در دانشگاه استونی بروک نیویورک، معتقد است که انفجارهای پرانرژی پرتوهای گاما مشاهده شده در کهکشان های دور می تواند دلیل اصلی عدم ارتباط بین بیگانگان و انسان ها باشد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، والتر در نظریه جدید خود می گوید: محتمل ترین سناریو این است که تمدن های فضایی در اثر انفجار پرتو گاما نابود و منقرض شده اند.

انفجارهای پرتو گاما یا GRB ها، که ناسا آن را قوی ترین انفجارهای جهان می نامد، زمانی رخ می دهد که هسته ستارگان غول پیکر سوخت هسته ای خود را تمام می کند و آنها تحت وزن خود فرو می ریزند و مقادیر عظیمی از انرژی گرانشی آزاد می کنند.

والتر توضیح می دهد: این پرتوها بسیار متمرکز هستند و اگر روی سطح یک کهکشان پخش شوند، می توانند تقریباً ۱۰ درصد از سیارات آن کهکشان را تحت تأثیر قرار دهند.

او معتقد است که این تنها یکی از تعابیر ممکن است و آن را «نوعی بیماری» توصیف می کند.

بر اساس دهه‌ها مطالعه رصدخانه پرتو گامای کمپتون ناسا، این انفجارها در کهکشان راه شیری، جایی که زمین در آن قرار دارد، نسبتاً نادر هستند. اما در کهکشان های دور، این پدیده بسیار بیشتر است.

به گفته والتر، برآوردها نشان می دهد که هر ۱۰۰ میلیون سال یا بیشتر، یک انفجار پرتو گاما در هر کهکشان رخ می دهد.

وی افزود: طی یک میلیارد سال می توان انتظار داشت که تعداد زیادی از تمدن ها در صورت وجود نابود شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا