ترندهای روز

پیست مسابقات فرمول یک عربستان که پیچی به ارتفاع یک ساختمان ۲۰ طبقه دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

عربستان سعودی از طرح جدید پیست مسابقه ای خود در شهربازی قادیه رونمایی کرد. این پیست با پیچی به ارتفاع یک ساختمان ۲۰ طبقه قرار است میزبان مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک باشد. در حال حاضر مسابقه بزرگ فرمول یک عربستان سعودی در پیست خیابانی در جده برگزار شد. اما قرار است در پایان این دهه مکان این پیست تغییر کند. پیست ساحلی جده جای خود را به پیست قادیه می دهد که پیست بی نظیری است. این پیست جدید در ۵۰ کیلومتری شهر ریاض پایتخت، توسط الکس وورز ستاره سابق فرمول یک و طراح پیست معروف هرمان تیلکه طراحی شده است و دارای ۲۱ پیچ و ۱۰۸ متر تغییر ارتفاع است.

این مسیر بیشتر به دلیل تغییرات ارتفاعی مورد توجه قرار گرفته است. عنصر مرکزی این پیست به اصطلاح «تیغه» آن است، گوشه ای که ۷۰ متر ارتفاع دارد و معادل یک ساختمان ۲۰ طبقه است.

همچنین قرار است یک پارک تفریحی Six Flags به موازات پیست مسابقه فرمول یک عربستان ساخته شود که شامل بلندترین، طولانی ترین و سریع ترین سرسره جهان می شود.

پیست اتومبیلرانی فرمول یک عربستان که پیچی به اندازه یک ساختمان 20 طبقه دارد

تصاویر منتشر شده از پیست نیز یک استخر شیشه ای با سقف را نشان می دهد که بالای پیست خواهد بود.

عبدالله الوود، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری قادیه در خصوص برنامه ریزی ها گفت: بازدیدکنندگان و تماشاگران یکی از بی نظیرترین مسابقات جهان در پیست پیشگامی که آماده میزبانی از بزرگترین رویدادهای اتومبیلرانی جهان است پذیرایی می شود.

پیست اتومبیلرانی فرمول یک عربستان که پیچی به اندازه یک ساختمان 20 طبقه دارد

به جای استندهای سنتی برای طرفداران، بسیاری از نقاط دید مدرن و تراس های تماشا ساخته خواهد شد. این مجموعه همچنین شامل یک سالن موسیقی و یک ترن هوایی است که به موازات مسیر مسابقه ساخته خواهد شد.

انتظار نمی رود این آهنگ جدید قبل از سال ۲۰۲۷ آماده شود.

مکس ورشتاپن هفته گذشته در بحرین جایزه بزرگ فصل ۲۰۲۴ فرمول یک را برد، سرجیو پرز هم تیمی ردبول دوم و کارلوس ساینز از فراری سوم شد.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا