ورزشی

کرامت بانوان زیر سؤال رفته، رسیدگی کنید

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با صدور حکمی به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، از وی خواست ضمن بررسی حوادث، گزارش آسیب شناسی از اتفاقات اخیر ارائه کند. اتفاقی که در برخی از ورزشگاه های کشور رخ داد. در نامه هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است:

همانطور که می دانید موضوع امکان حضور بانوان علاقه مند به فوتبال در ورزشگاه های کشور مورد موافقت مراجع تصمیم گیری قرار گرفت که در آن فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه های حرفه ای فوتبال برای بهبود زیرساخت ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد باید تلاش کنند تا فضای اخلاقی و فرهنگی استادیوم های فوتبال را بهبود بخشند همچنین شاهد ظهور صحنه ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز شایسته هواداران ایرانی نبوده است و متاسفانه رفتار برخی از هواداران باعث خدشه دار شدن شان و منزلت بانوان ایرانی شده است که وظیفه باشگاه هاست. نظارت و کنترل این چند نفر

به اعتقاد من وقوع این نوع حوادث به دلیل نبود برنامه جامع فرهنگی برای بهبود فضای استادیوم های فوتبال و همچنین به دلیل کم توجهی برخی باشگاه های فوتبال فرهنگی- ورزشی کشور است که متأسفانه وام گرفته اند. واژه «فرهنگ» و فاقد تلاش لازم برای سازماندهی هواداران بود. خودشان هستند بر این اساس باید تاکید کنم که مشاهده این گونه اتفاقات که دل علاقه مندان به ورزش کشور را به درد می آورد به هیچ وجه برای مجموعه ورزشی کشور قابل قبول نیست و همانطور که بارها تاکید کرده ام ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران معتبر نیست. است.

در این راستا مقتضی است با استفاده از ظرفیت قانونی فدراسیون فوتبال، محرومیت متخلفان و همچنین ارسال گزارش آسیب شناسی با محوریت بررسی علل وقوع این گونه حوادث ظرف یک هفته، اقدامات لازم برای سازماندهی دائمی هواداران با رویکرد پذیرش مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و سطوح برنامه‌ریزی هرچه سریع‌تر به این وزارتخانه منعکس شود. بدیهی است معاونت و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تا حصول نتایج ملموس، با جدیت تمام پیگیر تحقق این رسالت مهم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا