طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 5 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار چهارمین روز هفته را با نوسانات محدود آغاز کرد اما در نهایت نیمی از کریدور ششم را از دست داد و در سطوح نهایی کانال پایین بسته شد. در روزهای اخیر روند تقاضا کمی بیش از عرضه بوده و معامله گران کاهش قیمت جهانی اونس طلا را برای ثبات بازار ارز موثر می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز سه شنبه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش محدود را ثبت کرد و در آخرین مرحله از کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد. معامله گران ادعا می کنند که تقاضا اندکی از عرضه فراتر رفته است، اما این حضور قدرتمند بازارساز و کاهش اونس جهانی طلا است که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست انجماد دلار همچنان ادامه دارد

با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار از سوی بانک مرکزی در سال گذشته، برخی از معامله گران معتقدند با تلاش سیاستگذاران و در صورت عدم ارسال اخبار نامطلوب از سیاستگذاری به بازارها، دلار در منطقه فعلی تثبیت شده است. دلار در حال حاضر در محدوده فعلی باقی مانده است. لازم به ذکر است که روند کاهش قابل توجه قیمت ها در بازارهای جهانی در مهار بحران در بازارهای داخلی بی تاثیر نبوده است.

کارشناسان اقتصادی تصور می کنند که فشار مالیاتی با پیشرفت سال افزایش می یابد و نیازهای دولت افزایش می یابد. آنها می گویند رونق اقتصادی و اشتغال برای دولت اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی را برای بازارهای مالی ایجاد می کند.

درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم سه شنبه چهارم اردیبهشت ۸۰ تومان افت کرد و ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر با افت ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵۰۰۰ تومان بازگشت.

قیمت پوند انگلیس با ۳۰ تومان افزایش ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومان بود. یورو نیز در روز سه شنبه تغییری نکرد و روی ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا