فرهنگ و هنر

از تحلیلی برای یک خرید مطمئن بورسی در سال ۱۴۰۳ تا نمادهایی که سبد سهامداران را بیمه می‌کنند

در آخرین ماه سال ۱۴۰۲ نمادهای فولاد و فملی بار دیگر خودنمایی می کنند; ۲ نماد عمده و بنیادی بازار سرمایه که بیش از ۷۰ درصد بازار هدف کشور را تامین کرده اند و برنامه های زیادی برای توسعه خود دارند.


ایران تحلیلی –

بزرگترین فروپاشی بازارهای سرمایه در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد. علت اصلی و سنگ بنای این بحران، ترکیدن حباب در بازار مسکن آمریکا بود که در سال ۲۰۰۴ به اوج خود رسید. اما ۴ سال بعد، تنها با ۵۰ میلیارد دلار سفارش فروش، شاهد بزرگترین فروپاشی قرن بودیم. این تفاوت زمانی را می توان تا حدی با پارامترهای اساسی توضیح داد. اما بیشتر آن به اتفاقات و تصمیماتی برمی گردد که در بازار توسط بازارسازان اتفاق افتاد. به همین دلیل نظارت بر فعالیت های قانونی بسیار مهم است.

در گزارشی به چیدمان پرتفوی سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری پرداختیم. که فولاد، وغدیر و فملی با اختلاف بیشترین حجم سرمایه گذاری صندوق ها را به خود اختصاص داده اند. از طرفی نشان دادیم که کارشناسان حقوقی در افت و رشد بازار پیشقدم شدند و قبل از شروع موج های اصلی بازار خرید یا فروش خود را تکمیل کردند. از آن تاریخ یعنی ۴ بهمن در سال ۱۴۰۲ سه نماد فوق به ترتیب ۱۲، ۸ و ۲۰ درصد بازدهی را به سهامداران خود دادند. بازده به دست آمده تنها در ۲ ماه با هر معیاری ایده آل به نظر می رسد.

اکنون اهمیت سرمایه گذاری صندوق ها نشان می دهد که نظارت ماه به ماه بر فعالیت آنها خالی از لطف نیست و می توانند نمادهای بازار را با پتانسیل بالایی معرفی کنند. در آخرین ماه سال ۱۴۰۲ نمادهای فولاد و فملی بار دیگر خودنمایی می کنند; ۲ نماد بنیادی و بزرگ بازار سرمایه که بیش از ۷۰ درصد بازار هدف کشور را تامین کرده اند و برنامه های زیادی برای توسعه خود دارند.

به عنوان مثال اگرچه فروش سالانه نماد خانواده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ تقریباً ۱۷۰ درصد افزایش یافته است، اما این رشد برای شرکت کافی نبوده و ۲ پروژه دره زر و درا آلو را به بهره برداری رسانده است. واضح است که درآمد فروش Femli با راه اندازی کامل این دو پروژه رقم شگفت انگیزی را شاهد خواهد بود.

اما یکی از تفاوت های عمده سبد این صندوق ها نسبت به پرتفوی ماه های قبل، افزایش قابل توجه وزن گواهی سپرده شمش است. این یک بار دیگر ثابت می کند که تیم تحلیلی صندوق یک قدم جلوتر از دیگران است. چون از ابتدا اسفند طلای ۱۸ عیار تا به امروز بیش از ۲۰ درصد رشد داشته و مطمئناً بازدهی بسیار خوبی را برای صندوق های سرمایه گذاری به همراه داشته است.

تحلیلی برای خرید مطمئن بازار سهام در سال 1403 / کدام نمادها پرتفوی سهامداران را بیمه می کنند؟

اما این پایان کار نیست و با مشاهده وجوه اهرمی به عنوان دماسنج بازار سرمایه متوجه می شویم که این توجه به اوراق گواهی طلا پر رنگ تر از همیشه شده است و همچنین تنها نمادی است که در تمامی صندوق های اهرمی وجود دارد. فولاد است.

تحلیلی برای خرید مطمئن بازار سهام در سال 1403 / کدام نمادها پرتفوی سهامداران را بیمه می کنند؟

می توان نتیجه گرفت که ۲ نماد فوق همچنان مورد توجه بازار قرار خواهند گرفت. همچنین تفاوت در کارایی آنها دلیل برتری بیشتر فولاد نسبت به فملی در ماه گذشته را توجیه می کند. یعنی به نظر می رسد فولاد قصد دارد در ماه های آینده عقب ماندگی خود را نسبت به فملی جبران کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا