طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 9 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






با شروع دومین روز هفته، قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت دلار و روند نزولی دوباره بهبود یافت. امروز بازارهای جهانی بسته است و اونس جهانی در یک ارزش ثابت است. امروز دلار تنها پیشرو قیمت در بازار طلا است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته کاهش یافت. دلار امروز با کاهش هزار تومانی به انتهای کریدور ششم بازگشت که منجر به کاهش بیش از نیم میلیون تومانی سکه سنگین شد.

اسکرین شات 28 آوریل 2024 ساعت 1:24:30 ب.ظ

قیمت نقره با کاهش قیمت طلا همراه شد

معامله گران کاهش انتظارات تورمی همراه با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت ها در بازارهای مالی می دانند.

نوسانات در بازار طلا در دو روز گذشته بالا بوده و این موضوع معامله گران بازار طلا را در وضعیت محتاطانه قرار داده است. علاوه بر این کاهش ارزش عوامل تعیین کننده قیمت در بازار طلا منجر به کاهش قیمت در بازار طلا با تلورانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

لازم به ذکر است امروز بازارهای جهانی تعطیلات آخر هفته دارند و اونس جهانی طلا در محدوده ۲۳۳۸ دلار ثبات دارد. علاوه بر این، اونس جهانی نقره ۲۷ و ۲۲ دلار قیمت دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان است.

سکه های سبک ثابت معامله شدند

لازم به ذکر است امروز قیمت نیم سکه با افت ۴۰۰ هزار تومانی به کانال ۲۳ میلیونی بازگشت و ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود. قیمت ربع سکه و سکه گرمی نسبت به آخرین معامله روز گذشته بدون تغییر باقی مانده و به ترتیب ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

۱۴ میلیون مثقال بود

در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا در حال کاهش است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰۵ تومان کاهش به کانال ۱۴ میلیون بازگشته و با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۴۶ هزار تومانی معادل سه میلیون و ۳۸۹ هزار تومان است. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۳۴۴ هزار تومان است.

حباب سکه امروز روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۳۹ هزار تومان، سکه بهار ۲۲۹ هزار تومان و نیم سکه ۱۲۷ هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه ۱۳۷ هزار تومان و سکه گرمی ۶۷ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا