اخبار اقتصاد ایران

لزوم سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری سالانه در صنعت پتروشیمی ایران

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی برای رسیدن به اهداف توسعه تا پایان برنامه هشتم توسعه سالانه به ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. رضا نکویی لزوم سرمایه گذاری سالانه ۷ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی ایران در اولین همایش سرمایه گذاری و تامین مالی صنعت پتروشیمی با اشاره به تحقق رشد ۸ درصدی […]

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی برای رسیدن به اهداف توسعه تا پایان برنامه هشتم توسعه سالانه به ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
رضا نکویی لزوم سرمایه گذاری سالانه ۷ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی ایران در اولین همایش سرمایه گذاری و تامین مالی صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رسیدن به اهداف توسعه است. وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم به سالانه ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، گفت: این رقم نشان دهنده ظرفیت بالای این صنعت برای جذب منابع مالی داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه این همایش در راستای بازطراحی ساختار تامین مالی پروژه های صنعت پتروشیمی برگزار می شود، افزود: طرح های صنعت پتروشیمی در دو سال گذشته با برگزاری ۴۰ کمیته بررسی و بازنگری به سرمایه گذاران معرفی شد و طرح های جایگزین متناسب با آن. نیازهای کشور و پروژه هایی نیز از سوی آنها معرفی شد از ادامه فعالیت خودداری کردند.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به چالش تامین مالی پروژه های پتروشیمی گفت: در این همایش ابزارها و راهکارهای تامین منابع مالی با توجه به فعالان این صنعت تبیین می شود.
نکویی ۷۰ مجتمع پتروشیمی فعال در کشور را با ظرفیت نصب سالانه بیش از ۹۲ میلیون تن ذکر کرد و افزود: ظرفیت این صنعت در پایان برنامه هفتم به ۱۴۱ میلیون تن و تا پایان سال ۱۹۹۹ به ۱۹۹ میلیون تن خواهد رسید. برنامه هشتم توسعه
وی تصریح کرد: تلاش کرده ایم با توجه به گستردگی محصولات پتروشیمی به سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم.
به گفته مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ۲۰ طرح با سرمایه مورد نیاز ۷ میلیارد دلار با ظرفیت کل سالانه ۹ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ۲۲ طرح با سرمایه مورد نیاز ۲۲ میلیارد دلار با ظرفیت کل سالانه ۲۸ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ۱۴ پروژه با سرمایه مورد نیاز ۱۱.۵ میلیارد دلار با ظرفیت کل سالانه بیش از ۱۳ میلیون تن در منطقه پارس ۲.۱۱ پروژه با سرمایه مورد نیاز بیشتر بیش از ۱۱ میلیارد دلار با ظرفیت کل سالانه ۱۴ میلیون تن در منطقه پارسیان سه پروژه با سرمایه مورد نیاز ۴ میلیارد دلار با ظرفیت کل سالانه ۹ میلیون تن در منطقه چابهار و چهار پروژه با سرمایه مورد نیاز ۵ میلیارد دلار با ظرفیت کل سالانه ۱۰ میلیون تن در منطقه قشم در حال اجراست.
گزارش کردن مهر; نکویی چهار منطقه شهرک صنعتی شمال استان بوشهر، مناطق آزاد بندرعباس، لاوان و جاسک را مناطق صنعتی جدید برای توسعه صنعت پتروشیمی دانست و برنامه های آنها در آینده معرفی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا