اخبار بورس

۷ نماد در صف عرضه اولیه کدامند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامسال سهام ۱۹ شرکت وارد بازار سرمایه شد. این آخرین IPO در سال جاری و تا کنون است نماد آردینا روز ۲۵ بود بهمن ماه برگزار شد. با توجه به انتشار اطلاعیه های متعدد از رویدادهای راه اندازی شرکت ها و درج نمادهای متعدد، انتظار می رود عرضه های اولیه زیادی به بازار سرمایه راه یابد.

جلسه معارفه شرکت گوهرفام با سمبل “درمان” ساعت ۱۰:۳۰ صبح یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن برگزار شد و این آیکون یکی از آیکون هایی است که به زودی منتشر خواهد شد.

نماد بعدی که انتظار می رود به زودی وارد بازار شود نماد شرکت سرمایه گذاری بازرگانی شستان (سهام مشترک)، با نماد وشستان در فهرست نرخ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران نیز مورخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ قرار دارد. نماد سیسکو SISCO در لیست قیمت کمیته اصلی بازار دوم بورس تهران قرار گرفت تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصد سهام قرار گیرد.

نماد بعدی که طبق اطلاعیه شرکت بورس ایران می تواند یک عرضه اولیه اولیه باشد. شرکت داروسازی و مواد اولیه زاگرس پارسی نماد دزاگرس که از ۲ آبان ۱۴۰۲ در فهرست نرخ سود فرابورسی ایران قرار گرفته است.

پس از ۱۳ سال ناکامی بنگاه های اقتصادی استان کرمانشاه با پیگیری ها و تلاش ها در بورس، آهن بیستون با آن ذوب می شود نماد فابیستون از شنبه ۲۱ بهمن به عنوان ششصد و سیزدهمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد، بنابراین این نماد در انتظار ورود به بازار سرمایه است.

چند روز پیش اطلاعیه برگزاری جلسه معارفه دو نماد منتشر شد تا در روزهای آینده عرضه اولیه این نمادها قطعی شود. البته لازم به ذکر است که روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قدیر معصومی خانقاه مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از لغو عرضه های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

حال باید منتظر ماند و دید که مقامات در مورد این نمادهای گنجانده شده که برای انتشار اولیه در صف قرار دارند، چه تصمیمی خواهند گرفت.

برگزاری جلسه معارفه خاص

جلسه مقدماتی در مورد موضوع شرکت سهامی بیمه اصلی ایراننماد معاملاتی خاص ۱) پخش زنده چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ و شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح از طریق تلویزیون اینترنتی واچار به نشانی www.wachartv.com انجام می شود.

آشنایی با یک نماد خاص

شرکت بیمه معین ایران در سال ۱۳۶۱ در اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید و از سال ۱۳۶۹ دارای مجوز پذیرش بیمه اتکایی از بیمه مرکزی و صدور بیمه نامه مستقیم به صورت رایگان می باشد. معین ایران از سال ۹۰ شرکت بیمه انتقال ریسک های بیمه اتکایی را از قلمرو به تصاحب آغاز کرده است

تغییر مولفه های تجاری در مناطق آزاد و افزایش فعالیت شرکت های بیمه سرزمین اصلی در این مناطق، سهامدار و مالک شرکت را بر آن داشت تا آذر در سال ۱۴۰۰ موضوع فعالیت خود را به یک تخصص قابل اعتماد تغییر داد. این شرکت با سرمایه ۱.۲۵ میلیارد تومان از زیر مجموعه های بیمه ایران (۹۵ درصد مالکیت) محسوب می شود.

برگزاری جلسه معارفه خانور

جلسه مقدماتی در مورد موضوع شرکت نور ایستا پلاستیک با مسئولیت محدودنماد معاملاتی خنور ۱) پخش زنده در روز چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ و شنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ از طریق تلویزیون اینترنتی واچار به نشانی www.wachartv.com انجام می شود.

آشنایی با نماد خنور

این شرکت در ۲۲ فروردین در ۲۹ ۱۳۷۷ تأسیس شد شهریور ۱۴۰۲ در گروه خودرو و قطعه سازی فعالیت خود را در بازار دوم فرابورس آغاز کرد.

شرکت نوریستا پلاستیک پس از احراز کلیه شرایط تایید از ۲۹ شهریور با نماد «خانور» در گروه خودرو و قطعه سازی به عنوان یکصد و نود و هفتمین شرکت عرضه شده در دومین بازار فرابورس عرضه شد.

این محصولات شامل تولید قطعات کامپوزیت ترموپلاستیک برای صنعت خودرو با استفاده از فرآیند GMT، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، تولید قطعات کامپوزیت صنعت خودرو با استفاده از فرآیند SMC، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، تولید قطعات کامپوزیت با استفاده از LFT است. فرآیند و تولید بدنه های کامپوزیت تابلوهای کنترل برق با استفاده از فرآیند SMC این شرکت.

سرمایه و ترکیب سهامداران

شرکت حسین اخوان با ۴۳.۹۶ درصد سهام، مؤسسه موج نیکان با ۴ درصد، شرکت نیکان ایرانیان تدبیر با ۴۰.۹ درصد و شرکت موج نیکان با ۱۱ درصد سهام در ترکیب سهامداران حضور دارند. سرمایه اولیه شرکت با ۲۶۲ نفر پرسنل ۱۰۰۰۰۰ تومان بوده و در چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا