اخبار اقتصاد ایران

دولت با نظام بانکی شوخی ندارد و اهل عمل است | توانستیم نرخ تورم تولید کننده را 80 درصد کاهش دهیم

سخنگوی دولت گفت: اگر بانک‌ها سال‌ها عادت کنند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، زمان می‌برد تا آنها را در مسیر درست قرار دهند.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: باید بتوانیم تورم قیمت مسکن را کنترل کنیم، در این راستا دولت زمین را در سطح ملی آورده است. طرح جابجایی مسکن و تا حد امکان باید تک واحدی و زمین های ویلایی در اختیار متقاضیان قرار گیرد. اگر همه دست به دست هم دهیم، جهش تولیدی که مقام معظم رهبری فرمودند اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه باید منابع را به سمت اولویت ها هدایت کنید، ادامه داد: تجارت خارجی ما در فروردین ماه امسال ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته است، بنابراین مبادلات ارزی در حال انجام است و منابع ارزی کشور خوب است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام و قوانین است، گفت: در سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری ناسالم بدون هیچ اتفاق اجتماعی و اقتصادی خاصی منحل شدند که نشان می دهد دولت برای این کار نیست. شعارها، اما یکی برای عمل». . سیستم بانکی متوجه شده که دولت با آنها شوخی نمی کند و با هر تخلفی برخورد خواهد کرد. این دولت اهل اراده و تصمیم است. مصمم هستیم منابع بانکی را به سمت مناطق مولد هدایت کنیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: زمانی که این دولت شروع به کار کرد نرخ تورم تولیدکننده ما ۱۰۳ درصد بود که الان به سختی به ۲۳ درصد رسیده است. برخی فکر می کنند در دهه ۹۰ فقط در حوزه اقتصادی مشکل داشتیم، اما در حوزه اجتماعی، فرهنگی و… قابل دفاع نبود، حل این مسائل زمان می برد و باید درباره اتفاقات دهه ۹۰ کتاب نوشت. اگر بانک‌ها سال‌ها به انجام هر کاری که می‌خواهند عادت کنند، زمان می‌برد تا آنها را در مسیر درست قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا