طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته اول اردیبهشت او کار خود را با نتایج منفی به پایان رساند. در هفته گذشته کاهش طلای جهانی محرک اصلی تعیین قیمت در بازار طلا بود و کاهش ۲۴۵۰ تومانی قیمت دلار نیز تاثیری مضاعف بر کاهش قیمت در بازار طلا داشت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته اول افزایش یافت اردیبهشت با بازده منفی در تمام اوزان و قطعات انجام می شود. در هفته گذشته قیمت سکه با بازدهی منفی ۲.۹۹ درصدی همراه بود و طلا با افت ۸.۳۴ درصدی بازدهی گل سرسبد بود.

اسکرین شات 26 آوریل 2024 در 4:28:23 ب.ظ

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می گویند که این روند نزولی را می توان کوتاه مدت توصیف کرد، زیرا انتظارات تورمی در حال افزایش است و صلح در منطقه خاورمیانه هر لحظه ممکن است از بین برود و این مشکل تأثیر مستقیمی بر بازارهای مالی داخلی دارد.

تحلیلگران بازار مالی معتقدند کف تعادلی بازار طلا بین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان برای هر گرم طلا در بازار داخلی است. آنها کف قیمت سکه امامی را ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر می گیرند.

لازم به ذکر است در لحظه تنظیم این مطلب، شاخص جهانی طلا با قیمت ۲۳۴۳ دلار معامله می شود و تقریبا ۱۱ دلار افزایش داشته است.

سکه امامی نیم میلیون تومان افزایش قیمت داشت

لازم به ذکر است نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش در رده افزایشی بازار قرار گرفت و با قیمت ۲۴ معامله شد. میلیون تومان ۱۵ میلیون و ۱۰۰۰۰۰ تومان. سکه گرمی روز پنجشنبه بدون تغییر ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلا با روند نزولی بسته شد

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومانی، سه میلیون و ۵۲۳ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۷۶ هزار تومان بود.

حباب سکه پنجشنبه از هر نظر صعودی است. حباب سکه امامی ۵۸۷ هزار تومان، سکه بهار ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۵ هزار تومان و سکه گرم ۳۶ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا