فناوری

هوای کرمان رکورددار آلودگی هوا در کشور / تنفس پاک‌ترین هوا در شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، با نگاهی به گذشته و امروز -سه شنبه سوم بهمن- می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است حس کرد. بنابراین گزارش، این خبرگزاری به گزارش میهن تجارت به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت. لذا بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز کلانشهر کرمان با شاخص ۱۶۴ در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.در حالی که دیروز شاخص کیفی این استان بدون داده ثبت شد.

با توجه به این، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۱۳۱، مشهد با شاخص ۱۲۰، اهواز با شاخص ۱۱۸، قزوین با شاخص ۱۰۹ و اراک با شاخص ۱۰۷ در وضعیت ناسالم قرار دارد. . محل گروه های حساس (نارنجی)، در حالی که روز دوم بهمن ماه، شهرهای تبریز، اصفهان، تهران، مشهد و اهواز برای گروه های حساس (نارنجی) ثبت نام کردند.

به این ترتیب دستگاه اندازه گیری کیفیت هوا امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۵۴، کرج با شاخص ۶۹، بوشهر با شاخص ۵۲، تهران با شاخص ۸۴، شهرکرد با شاخص ۵۸، بجنورد با شاخص ۵۵، سمنان. با شاخص ۹۰، زاهدان با شاخص ۶۷، شیراز با شاخص ۵۴، قم با شاخص ۵۸، خرم آباد با شاخص ۳۳ و یزد با شاخص ۵۴ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به ذکر است در روز دوم بهمن ماه، ایستگاه های پایش کیفیت هوای شهرهای ارومیه، کرج، بجنورد، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، سنندج، خرم آباد، اراک، همدان و یزد در وضعیت سالم (زرد) قرار گرفتند. ) شرایط آب و هوایی.

با توجه به این امروز ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهرهای ارومیه با شاخص ۴۱، ایلام با شاخص ۴۱، بیرجند با شاخص ۴۲، زنجان با شاخص ۱۰، سنندج با شاخص ۲۲، کرمانشاه با شاخص از ۳۲، یاسوج با شاخص ۴۱ و همدان با شاخص ۳۹ در شرایط پاک قرار دارند. به رنگ سبز قرار دارند، اما دیروز شهرهای ایلام، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، زنجان، شیراز، کرمانشاه و یاسوج در وضعیت تمیز (سبز) قرار داشتند.

لازم است بدانید وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای اردبیل، گرگان، رشت، ساری و بندرعباس ثبت نشد، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، کرمان، گرگان، رشت، ساری و بندرعباس بدون اطلاع ثبت شده بودند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما شهری ناسالم برای عموم (قرمز). . پنج کلانشهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم (زرد)، هشت کلان شهر پاک (سبز)، پنج شهر بدون اطلاعات ثبت شده، اما هیچ شهری در وضعیت ناسالم (قرمز) در روز گذشته، پنج شهر ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) تعداد ۱۲ کلانشهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و ۶ کلانشهر بدون داده در نظر گرفته شد.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا