اخبار اقتصاد ایران

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است

اتاق بازرگانی تهران در اطلاعیه ای درباره اضافه شدن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات آخر هفته، گفت: تصمیمی اتخاذ شده که نشان از بی اعتمادی به بخش خصوصی دارد.

ایران تحلیل، اتاق بازرگانی تهران نسبت به اضافه شدن روز پنجشنبه به تعطیلات آخر هفته اطلاعیه ای صادر کرد. اتاق تهران پیش از این نیز بارها تاکید کرده بود که برای جلوگیری از افزایش روزافزون قطع ارتباط بازار داخلی با بازارهای بین المللی، بهتر است جمعه و شنبه را به عنوان تعطیلات دو روزه آخر هفته در نظر بگیریم. به این ترتیب روزهای تعطیلی بازارهای داخلی و خارجی حداقل یک روز با هم تداخل دارند و سه روز باقی می مانند، در حالی که تعطیلی روز پنجشنبه این قطعی را به چهار روز افزایش می دهد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

نام خداوند بخشنده

جای نگرانی است که نمایندگان محترم مردم در کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در آخرین تصمیم خود به پیشنهاد منطقی، کارشناسی و مبتنی بر منافع ملی فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل در خصوص تعیین روز شنبه بی توجهی کردند. به عنوان روز دوم تعطیلات آخر هفته در اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روزهای کاری نیز از شنبه تا چهارشنبه و تعطیلی دو روزه پایان هفته تعیین شد. در روزهای پنجشنبه و جمعه تنظیم شده است.

مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در صورت تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین المللی را به چهار روز در هفته افزایش می دهد و واضح است که در شرایط تحریم و محدودیت های خارجی و تنگناهای داخلی ضمن تحمیل ضرر و زیان علاوه بر اقتصاد کشور به ویژه در شرایط سخت کنونی، نقض اکید فرمایشات مقام معظم رهبری برای تحقق اهداف شعار سال خواهد بود.

سال هاست که سیاست گذاران اقتصادی کشور بی توجهی به پیشنهادات فعالان اقتصادی را با بهانه هایی از قبیل اختلاف مطالبات، تناقض مطالبات و تناقض آراء توجیه می کنند، اما تصمیم اخیر نشان داد که این بی توجهی ناشی از کمبود است. جان و دل به فعالان عرصه تولید و تجارت و بی تفاوتی. در اداره اقتصادی کشور نهادینه شده است که همواره موانع زیادی را در برابر توسعه بخش خصوصی و واگذاری امور اقتصادی به دست مردم ایجاد کرده است.

موضوع تعطیلات آخر هفته، جلوه ای از تجمع و وحدت مطالبات فعالان اقتصادی و سایر اقشار اجتماعی کشور است که در کنار یکدیگر و با انتشار سیل بیانیه ها، اطلاعیه ها، مصاحبه ها و اظهارنظرها، سعی در برآورده کردن آنها دارند. خواسته ها و آرمان های سربازان خط مقدم اقتصادی کشور. برای تثبیت پیشینه منافع ملی، دوباره متوجه غفلت شده ها شود.

امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این مصوبه و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف حداکثرسازی منافع ملی باشد. اجرای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا