اخبار بورس

چرا برخی نمادها گزارش ارزشیابی سهام خود را بر روی کدال قرار نمی دهند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبنابراین ارزش یک مفهوم مهم برای هر سرمایه گذاری است و هدف سرمایه گذاران همواره افزایش ارزش دارایی و سرمایه خود است. برای تعیین ارزش یک شرکت و سهام آن، باید سهام شرکت ارزش گذاری شود. ارزش گذاری تخمین ارزش یک دارایی است که با بررسی بسیاری از عوامل تأثیرگذار می توان آن را تعیین کرد.

در تحلیل بنیادی، ارزش گذاری یکی از راه های تعیین و دستیابی به قیمت مناسب سهام است. هدف از تجزیه و تحلیل سهام، تعیین ارزش ذاتی آن است. بسیار مهم است که قیمت بازار سهام با ارزش ذاتی آن متفاوت باشد. بنابراین باید قیمت بازار سهام را با ارزش ذاتی آن مقایسه کرد و سپس برای معامله تصمیم گیری کرد.

نمادهایی که در آستانه عرضه اولیه هستند، بیشتر به مفهوم ارزش گذاری و ارزش گذاری سهام مربوط می شوند، زیرا ورود به بازار سرمایه مستلزم تعیین ارزش سهام است. بنابراین برخی از شرکت ها گزارش ارزش گذاری سهام شرکت هایی را که در شرف عرضه عمومی هستند تهیه می کنند.

به طور معمول این گزارش ها در کدال در اختیار سهامداران و فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد. گزارش ارزش گذاری سهام می تواند به سهامداران در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری در سهام کمک کند.

تحقیقات نبض بازار سهام به نظر می رسد که متأسفانه برخی از شرکت ها در انتشار گزارش ارزش گذاری سهام در کدال شکست خورده اند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

۲۰ آیکون تا کنون در سال جاری راه اندازی شده است و چندین نماد دیگر در صف راه اندازی قرار دارند. این ۲۰ نماد اولیه عبارتند از:

پیپاد، زفجار، علیس، ولماس، وگ شهر، نیان، کتاسه، نما، قمیه، فسبا; فنفار، بمولد، تکاردان، هاپرتو، کرومیت، دیتام، نخریس، فنر، بیوتیک و آردین.

تحقیقات نبض بازار سهام به نظر می رسد نمادهای زیر گزارش ارزش گذاری سهام خود را در کدال منتشر کرده اند: پیپود، علیس، والماس، وگ شهر، نیان، کتاب، نما، قمیه، فسبا، فنفرز، بمولد، تکاردان، داتم و بیوتیک.

اما نمادهای زیر گزارش ارزش گذاری سهام خود را در کدال قرار نداده اند: زفجار، هاپرتو، کرومیت، نخریس، فنر و آردین.

همانطور که می بینید، بیشتر سهام هایی که در ماه های اخیر منتشر شده اند، گزارش ارزش گذاری سهام خود را در کدال منتشر نکرده اند. آخرین نمادی که این کار را انجام می دهد نماد است بیوتیک است.

علاوه بر این، برخی از نمادهایی که قرار است برای اولین بار منتشر شوند، هنوز این گزارش ها را در کدال منتشر نکرده اند.

از آنجایی که این گزارش ممکن است برای سهامداران و همچنین فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه حائز اهمیت باشد، به نظر می رسد اجبار به انتشار این گزارش ها توسط نهادهای ذیربط منطقی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا