اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/12

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا به بالاترین سطح خود در دو ماه اخیر رسیده است. به نظر می رسد اطلاعات اقتصادی آمریکا این احتمال را افزایش داده است که از ماه ژوئن روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور آغاز شود.
قیمت طلا امروز با ۱.۸۹ درصد افزایش به ۲۰۸۲ دلار و ۹۲ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۲ درصد افزایش به ۲۰۹۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.
بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا و شاخص دلار پس از انتشار داده های اقتصادی آمریکا کاهش یافت و اشتهای خرید طلا را افزایش داد.

بر اساس داده های اقتصادی ایالات متحده، تولید کارخانه در اینجا در ماه فوریه کاهش یافت. افزایش تورم سالانه ژانویه کمترین میزان در سه سال اخیر بود و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش داد.
به نظر می رسد بازارها متقاعد شده اند که فدرال رزرو تا اواسط سال جاری سیاست های پولی را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
تحلیلگران انتظار دارند در صورت ضعیف ماندن آمارهای اقتصادی و اطمینان بازارها از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره، قیمت طلا در سه تا چهار ماه آینده به رکورد جدیدی برسد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۲.۰۹ درصد افزایش به ۲۳.۳۶ دلار و پلاتین با ۰.۹۵ درصد افزایش به ۸۸۸.۲۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا