اخبار بورس

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج تالار شیشه ای اصلی در پایان معاملات دومین روز هفته با افت ۰.۵۲ درصدی معادل ۱۰ هزار و ۹۱۰ واحد در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷۳ واحدی و شاخص تعادلی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷۳ واحدی قرار گرفت. با کاهش اندک ۰.۱۲ درصدی (معادل ۸۹۰ واحد) در ردیف ۷۳۶۰۰۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس با افت ۷۳ واحدی در سطح ۲۵ هزار و ۵۰۴ واحد باقی ماند.

پیش بینی بازار سهام برای روز دوشنبه

بورس تهران تنها یک روز پس از مثبت شدن نماگرهای تالار شیشه ای دوباره قرمز شد. طی سه هفته گذشته، پس از افزایش ریسک سیستماتیک به دلیل تنش های ژئوپلیتیک، بازار روند نزولی را تجربه کرد.

اگرچه به نظر می رسید پس از رفع تهدیدات و فروکش کردن احساسات، بازار در حال بازگشت به مسیر صعودی است، اما واکنش مناسبی نشان نداد و تنها پس از یک روز کاهش حجم، شاخص های سهام دوباره منفی شدند.

کارشناسان معتقدند انتشار اوراق با بازدهی ۳۰ درصد (نرخ نکول این اوراق ۱۲ درصد است) باعث یکسان سازی نقدینگی شناور در بازارها می شود. بنابراین فشار فروش که روز یکشنبه در بازار حاکم شد، تحت تاثیر فروش این اوراق قرار گرفت.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: خبرهای خوبی برای بازار سرمایه داریم که در آینده اعلام خواهد شد. عقب ماندگی بازار سهام در مقایسه با بازارهای موازی با این حال، افراد بازار سرمایه بیشتر به متغیرهای کلان و سیاست های اتخاذ شده پاسخ می دهند تا به کلمات.

بنابراین پس از انتشار گواهی سپرده با بازدهی ۳۰ درصدی، پیش فروش ارز افزایش می یابد که به نظر می رسد به خروج نقدینگی از بورس دامن می زند.

در راستای پیش بینی روز دوشنبه بورس، پیش بینی می شود که جریان معاملات در تالار شیشه ای تحت تاثیر صحبت های مثبت فرزین و عشقی، جو منفی کمتری را نسبت به یکشنبه بازار تجربه کند. با این حال، اهالی بازار سرمایه انتظار چرخش جدی از بازار ندارند و با ثابت ماندن ارزش معاملات، روند کسادی بازار ادامه خواهد داشت./تجارت نیوز

آیا بازار فردا دوباره سقوط می کند؟

Die Preise am Markt waren am Montag erneut bärisch, der Aktienmarkt war in diesen Jahren der schlechteste Markt für Investitionen, er fiel mit dem Wachstum des Dollars und er fiel auch mit dem Fall des Dollars, den wichtigsten Symbolen des Marktes waren heute negativ mit sehr guten گزارش دادن. مثلاً ما در گروه املاک بودیم؛ جنوب تقاضای زیادی داشت. در گروه خدمات مالی، نمادهای ثمسکان، ونیرو، آذر و واتنو بیشترین تقاضا را داشتند.

اکثر صندوق ها منفی بودند و با منفی شدن وجوه اهرمی در بازار، آنها نیز منفی بودند و احتمالا بازار فردا منفی می شود.

سوت پایان «سود ۳۰ درصدی» در برخی بانک ها

صبح امروز برخی بانک ها (در برخی شعب) در پاسخ به متقاضیان «سپرده سود ۳۰ درصدی» از پایان اجرای این طرح خبر دادند و این افشاگری «متقاضیان این مدل سرمایه گذاری را در بازار پول شوکه کرد». .

پرداخت سود ۳۰ درصدی به بانک‌ها از صبح چهارشنبه هفته گذشته در قالب «صدور اوراق گواهی سپرده ویژه» آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود یک هفته دیگر ادامه یابد تا بخشی از نقدینگی در این قالب خارج شود. انتظارات تورمی» در جامعه تبدیل به یک شبکه بانکی.

البته بانک مرکزی مجوز انتشار این اوراق را در سطح ۲۸۰ همات تعیین کرده بود که «با توجه به استقبال چشمگیر مردم برای خرید اوراق برای دریافت سود ۳۰ درصدی سالانه»، این حجم اوراق به کمتر از ۱۰۰ رسید. % به نظر می رسد یک هفته باشد فروش رسیده است.

انتشار اوراق سپرده ۳۰ درصدی عاملی برای افت بازار بود. با نزدیک شدن به پایان این پروژه، می توان گفت که بازار به روال متعادل باز خواهد گشت.

بررسی فنی شاخص ترکیبی بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز بیش از ۱۰ هزار واحد افت کرد و عدد شاخص کل را به ۲.۱ میلیون واحد رساند.

از منظر فنی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران سطوح حمایتی ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه خود را از دست داد. برای تکنسین‌های بازار سرمایه، این سیگنالی است که شاخص باید در روزها و ماه‌های آینده سخت کار کند.

Rsi، در هر صورت افت شاخص کل پایین‌تر از این رقم آماری است که در تابستان در سال جاری محدوده ۲.۲ میلیون واحدی را از دست و با مشکل مواجه شده در روزهای آتی نیز این مشکل بیشتر خواهد بود. مگر اینکه تیم اقتصادی دولت ۱۰ بسته حمایتی را بازگشایی کند تا بازار برای سال ۱۴۰۳ امیدوارتر شود./اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا