طلا و ارز

قیمت دلار امروز 9 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی افتتاح شد. اگرچه معاملات نقدی در بازار آزاد محدود بود، اما معاملات پشتیبان فعال بود و افزایش قیمت دلار به بازار معاملات بدون نقد دامن زد.

برخی از فعالان بازار بر این باورند که علاوه بر اخبار سیاسی نامطلوب متاثر از حمله تروریستی به روسیه که منجر به افزایش انتظارات تورمی برای روزهای بازگشایی رسمی بازارها پس از عید نوروز شده است. کاهش سقف ارز مسافرتی نیز به اهرم فشاری برای رشد قیمت دلار تبدیل شده است.

روز پنجشنبه دلار در کانال اول کریدور ششم به سطح هفتم صعود کرد. به گفته معامله گران، اگر بازارساز پس از تعطیلات نوروزی اقدامات عملیاتی برای مهار افزایش قیمت این اسکناس انجام ندهد، دلار به راحتی از کانال های بعدی کریدور ششم عبور می کند.

بازدهی اسکناس آمریکایی در پنج روز کاری پایانی هفته تغییر محسوسی نداشت و نسبت به اولین روز گشایش بازار در سال جدید (یکشنبه ۱۴ اسفند) ۱۰۰ تومان کاهش داشت. فروردین) ۰.۱۶ درصد از دست داد.

قیمت دلار و درهم در صرافی منجمد شد

قیمت اسکناس دلار پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در مرکز مبادلات ایران بدون تغییر در قیمت ۴۳۴۷۲ تومان نسبت به روزهای گذشته باقی ماند. قیمت حواله دلاری نیز در این مرکز بدون تغییر باقی ماند و به ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان رسید.

در آن روز قیمت یورو در بازار آزاد با ۲۵۰ تومان افزایش به ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اما قیمت اسکناس یورو و حواله یورو در مرکز مبادلات ارزی کاهش یافت و به ترتیب به ۴۷ هزار و ۳۶ تومان و ۴۳ هزار و ۸۷۷ تومان رسید.

قیمت درهم امارات در بازار آزاد روز پنجشنبه به ۱۶ هزار و ۸۷۷ تومان رسید. قیمت اسکناس و حواله درهم در مرکز مبادلات ارزی نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به ترتیب ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و ۱۱ هزار و ۴۲ تومان رسید.

قیمت پوند انگلیس روز پنجشنبه با افزایش ۵۰۰ تومانی در بازار آزاد به ۷۷ هزار و ۷۸۰ تومان رسید. قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد آن روز ۱۹۲۵ تومان بود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا