اخبار بورس

زیر مجموعه تاپیکو در راهرو‌های بورس کالا به دنبال چه بود؟!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامرشد مصرف مواد پلاستیکی و رونق صنعت رنگ در ایران منجر به تاسیس شرکت سهامی ایران نیپون در سال ۱۳۵۲ با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و کنسرن های ژاپنی میتسوبیشی و نیشیوای شد که هر کدام با ۵۰ درصد سهم سالانه ۴۰۰۰۰ تن برای تولید دی اکتیل فتالات (DOP) 21500 تن انیدرید فتالیک (PA)، شامل ۱۶۰۰۰ تن انیدرید فتالیک مایع (PAL) برای استفاده در واحد DOP به عنوان ماده اولیه و ۵۵۰۰ تن انیدرید فتالیک خالص (PAF) برای ارائه به مشتریان تسهیلات

در آبان در سال ۱۳۶۷ شرکت ملی صنایع پتروشیمی با خرید سهام شرکای ژاپنی مالک کلیه سهام شرکت شد، بنابراین شرکت ایران نیپون به پتروشیمی فارابی تغییر نام داد.

شفارا تولید کننده محصول DOT می باشد دی اکتیل فتالات مایعی روغنی و شفاف است که عایق الکتریسیته بوده و در صنایعی مانند چرم مصنوعی، کابل سازی، کفش، رنگرزی، دانه بندی و غیره کاربرد دارد.

حالا از کدال خبر می رسد که ظاهرا پتروشیمی فارابی توانسته مجوز افزایش ۹۳ درصدی سهمیه خرید یکی از مواد اولیه اصلی محصول DOT یعنی دی اتیل هگزانول را از بورس مواد اولیه دریافت کند.

بنابراین، سهمیه خرید این ماده از ۲۸۹ تن به ۵۵۷ تن افزایش یافت. این شرکت برآورد کرده است که مقیاس تولید محصولات Shafara DOT در سال مالی ۱۴۰۳ شاهد رشد ۱۰۰ درصدی خواهد بود. حال باید دید برآورد این شرکت به واقعیت تبدیل می شود یا خیر؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا