طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 6 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






نرخ دلار در آغاز معاملات روز چهارشنبه با عقب نشینی از نیمه ششم کریدور هزار تومان کاهش را ثبت کرد. معامله گران کاهش قیمت جهانی طلا را دلیل کاهش بحران بازار ارز در هفته گذشته می دانند. علاوه بر دلار، سایر ارزها نیز در پنجمین روز معاملاتی هفته کاهش یافتند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز چهارشنبه هزار تومان کاهش یافت و با این افت قیمت به سطوح نهایی کانال سوم در کریدور ششم بازگشت.

شایان ذکر است کاهش چشمگیر طلای جهانی در روزهای اخیر و دور شدن از تنش های سیاسی تاثیر ارز پاشی های بازار آفرین را افزایش داده و دلار را در مسیر اصلاح قرار داده است.

دلار در روند اصلاح کاهش یافت

اقتصاددانان نگران هستند که قیمت دلار در نیمه دوم سال محدود شود فروردین، انتظار اصلاح قیمت در بازار ارز. این اتفاق افتاد و دلار در کریدور ششم عقب نشینی کرد و اکنون دو سطح میانی کریدور مذکور را به عنوان کف حمایتی جدید شناسایی کرده است.

به نظر می رسد عقب نشینی قیمت از سطوح مقاومت حاکی از حضور قدرتمند بازارساز توقف قیمت دلار باشد. به نظر می رسد اگر تنش ها در خاورمیانه تشدید نشود، این سیاست ادامه خواهد داشت. تحلیلگران اقتصادی احتمال بازگشت موقت قیمت دلار به مراحل اولیه کریدور ششم را می بینند. به گفته آنها، این تغییر قیمت یک اصلاح موقت است.

حواله دلار ۴۱۰۰۰ تومان بود

قیمت درهم چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۲۶۰ تومان افت کرد و ۱۷ هزار و ۲۶۰ تومان بسته شد. تتر با افت ۹۰۰ تومانی به کانال ۶۴ هزار تومان بازگشت و ۶۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است اسکناس و حواله دلار در روز پنجم صادر می شود اردیبهشت بر خلاف بازار آزاد افزایش یافت و یک کانال افزایش یافت. اسکناس دلار با افزایش ۱۴۲ تومانی به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان رسید و حواله دلاری نیز با همین مبلغ تا کانال ۴۱ هزار تومان افزایش یافت و ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا