اقتصاد جهان

بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال به 25 سال زندان محکوم شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، سام بنکمن فرید، بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال FTX به دلیل سرقت میلیاردها دلار از مشتریان خود و کلاهبرداری از سرمایه گذاران به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

مدیر عامل سابق یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال جهان نیز به پرداخت ۱۱ میلیارد دلار غرامت محکوم شد.

این حکم روز پنجشنبه توسط قاضی دادگاه منطقه نیویورک لوئیس کاپلان صادر شد. حکم ۲۵ سال حبس نیمی از مجازات درخواستی دادستان است، اما به طور قابل توجهی شدیدتر از شش سالی است که وکلای بنکمن فرید خواستار آن شدند.

قاضی کاپلان در دادگاه توضیح داد که چرا بنکمن-فرید را به بیش از دو دهه زندان محکوم کرده است: “این خطر وجود دارد که این مرد بتواند در آینده کار بسیار اشتباهی انجام دهد و این خطر ناچیز است.”

بنکمن-فرید، ۳۲ ساله، در نوامبر به هفت جنایت از جمله کلاهبرداری اینترنتی، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار و پولشویی محکوم شد. این اتهامات مربوط به فعالیت های او در هنگام اداره صرافی ورشکسته FTX است.

بر اساس این گزارش، او حدود ۸ میلیارد دلار از مشتریان FTX و تقریباً ۲ میلیارد دلار از سرمایه گذاران صندوق تامینی خود به نام Alameda Research اختلاس کرده است.

صندوق سرمایه گذاری پولی را که جمع آوری کرده بود صرف سفته بازی و سرمایه گذاری های مخاطره آمیز کرد، خرید املاک و مستغلات و کمک به کمپین های سیاسی، بیشتر به نفع حزب دموکرات.

زمانی که وام دهندگان پول خود را پس گرفتند، بانکمن فرید از پول مشتریان FTX برای پرداخت آنها استفاده کرد.

این اقدامات زمانی فاش شد که سیل برداشت ها از FTX باعث ورشکستگی شرکت در سال ۲۰۲۲ شد. یک ماه پس از ورشکستگی FTX، بنکمن-فرید در باهاما دستگیر و به ایالات متحده بازگردانده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا