اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/31| برنت 89 دلار و 42 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه در واکنش به ادعای حمله رژیم صهیونیستی به یکی از سایت های ایران ۳ درصد افزایش یافت. خبرگزاری های ایران از آرامش در مناطقی که گفته می شود این حمله رخ داده است، خبر دادند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۱ سنت معادل ۲.۶۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۴۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۷۸ دلار کاهش با ۸۵.۳ سنت افزایش به قیمت ۲.۳۰ دلار معامله شد.

خبرگزاری فارس ایران از شنیده شدن صدای انفجار در یکی از فرودگاه های اصفهان خبر داد اما دلیل آن مشخص نیست.
به گفته وارن پیترستون، رئیس استراتژی کالا در ING، اگر این گزارش ها درست باشد، ترس از درگیری افزایش می یابد و نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه فیزیکی نفت افزایش می یابد.
ایران هفته گذشته در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه، صدها موشک و پهپاد به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد. رسانه های صهیونیستی مدعی هستند که بیشتر این موشک ها کشف شده و خسارت چندانی نداشته است.
سرمایه گذاران از نزدیک واکنش رژیم صهیونیستی به پاسخ موشکی ایران در ۱۳ آوریل را دنبال می کنند.
در بازار نفت فیزیکی، ونزوئلا یکی از مجوزهای حیاتی خود را از ایالات متحده برای صادرات نفت به بازارهای جهانی از دست داده است. آمریکا همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه ایران، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک، اعمال کرده است.
اما این تحریم ها تاثیری بر صنعت نفت این کشور ندارد.
انتهای پیام/۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا