اخبار بورس

پیش بینی بورس شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات آخرین روز هفته جاری با ۰.۵۶ درصد کاهش در سطح ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۲۶ واحد قرار گرفت که نسبت به اوج این میزان ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد است. شاخص هم وزن نیز با افت ۰.۶۸ درصدی (معادل یک واحد) در سطح ۷۳۸ هزار واحد باقی ماند.

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه

کارشناسان دو ریسک اصلی بورس تا پایان سال را سیاست ها و تصمیمات بانک مرکزی در خصوص صدور مجدد گواهی سپرده ویژه ۳۰ درصدی و ممانعت از گذار به نیم دلار عنوان کردند.

اگرچه احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی هفته گذشته از عدم تمدید یا تکرار تحویل این اوراق خبر داد، اما بانک مرکزی روز سه شنبه از تداوم استفاده از ابزارهای مختلف سیاست پولی از جمله گواهی سرمایه گذاری سپرده ویژه خبر داد. وی بر اجرای پروژه هایی با کارایی و راندمان بالا برای کشور تاکید کرد.

در نتیجه این اقدام بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته نسبت به روزهای گذشته جریان معاملاتی بالاتری را ثبت کرد.

کارشناسان بازار سهام بر این باورند که فروشندگان در ابتدای هفته ثبات خواهند داشت. اما در نیمه دوم بازار ممکن است قدرت فروشندگان کاهش یابد و بازار در مسیر تعادل قرار گیرد.

از سوی دیگر اخبار مربوط به افزایش ارزش گذاری نماد اخابر این سهم را در کانون توجه فعالان بازار قرار داده است. یک محرک خبری مثبت که می تواند نقش اصلی را در کاهش جو منفی بازار در روز شنبه ایفا کند./تجارت نیوز

زمانی که اوراق ۳۰ درصد منتشر می شد اغلب اعلام می شد که قیمت این اوراق بازار سرمایه را متلاطم می کند، اکنون به جایی رسیده ایم که بورس پس از ۳ سال دیگر بازدهی ندارد و هرکسی سرمایه خود را دارد بیرون می رود. از این بازار و بازارهای موازی در این چند سال سود بیشتری کسب کرده اند.

در دورانی هستیم که دیگر تحلیلگران از ارزش بازار حرفی نمی زنند و گویا از جو بازار خسته شده اند. خبر افزایش سرمایه نیز تاثیری بر بازار نداشت.

قوانین اجباری و فضای حاکمیتی نیز با بورس همخوانی دارد، بنابراین انتظار می رود بازار فردا به روند منفی چهارشنبه ادامه دهد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که ارزش معاملات ۵۰۰۰ میلیارد تومان و تغییرات بازار منفی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ واحد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا