اقتصاد جهان

کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی با خالی شدن خزانه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بلومبرگ، موسسه رتبه بندی مودی اس اند پی گلوبال پس از افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را کاهش داد.
S&P رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را به +A، رتبه پنجم و همسو با برمودا و چین کاهش داد. به گفته این موسسه اعتبارسنجی، چشم انداز ارزیابی رژیم صهیونیستی منفی است و این ارزیابی مجددا در ۱۰ می بررسی می شود.

SNP فاش کرد که افزایش اخیر تنش ها با ایران خطرات ژئوپلیتیکی را برای رژیم صهیونیستی افزایش داده است. احتمالاً از یک درگیری منطقه ای جلوگیری می شود، اما جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.
سه شرکت بزرگ اسفنجی اعتباری جهان با آغاز جنگ با حماس در ماه اکتبر به رژیم صهیونیستی درباره اعتبار این کشور هشدار دادند. این جنگ خزانه رژیم صهیونیستی را خالی کرد. مودیز رتبه اعتباری رژیم را برای اولین بار در ماه فوریه کاهش داد.
این کاهش اعتبار بر ارزش اوراق قرضه و پول رژیم صهیونیستی تأثیر می گذارد. ارزش این فرم از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ درصد در برابر دلار کاهش یافته است.
تحلیلگران بر این باورند که با توجه به وخامت روابط ژئوپلیتیکی رژیم صهیونیستی و افزایش بودجه جنگی این رژیم، بدتر شدن رتبه اعتباری این رژیم و دورنمای منفی اعتبار آن قابل درک است.
SNP پیش بینی می کند که کسری بودجه رژیم صهیونیستی در سال جاری به ۸ درصد تولید ناخالص داخلی این رژیم کاهش یابد که دلیل اصلی آن افزایش هزینه های دفاعی است. برآورد می شود بدهی رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۲۶ به ۶۶ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.
انتهای پیام/۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا