اخبار اقتصاد ایران

طلای دست دوم نخریم؟! :: ایران تحلیل

رئیس اتحادیه طلافروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند. طلایی که کد استاندارد ندارد قابل ردیابی نیست.

به گزارش ایران تحلیل، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خرید طلای دست دوم به دلیل نداشتن کد استاندارد بی خطر نیست و به تولیدکنندگان این صنف نیز آسیب وارد کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در چند سال گذشته در بین جوانان کشور و حتی جهان تمایل به خرید بدلیجات مانند نقره و حتی استیل افزایش یافته است. اما این خرید سرمایه گذاری محسوب نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه خرید طلا در گذشته پشتوانه مطمئنی برای خانواده محسوب می شد، خاطرنشان کرد: این فلز گرانبها علاوه بر ارزش و نقدینگی بالای طلا در بلندمدت ارزش افزوده ای نیز داشته است. اما فروش طلای دست دوم تخلف است و به چرخه تولید طلا آسیب وارد کرده است.

بذرافشان به مردم توصیه کرد از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند و گفت: مردم با توجه به تنوع دستمزد در صنعت طلا می توانند مصنوعات طلای نو را با کد استاندارد حداقل دستمزد خریداری کنند. طلایی که کد استاندارد ندارد قابل ردیابی نیست.

وی تاکید کرد: رویکرد مردم باید تغییر کند و آثار جدید خریداری کنند. با این روش بخش تولیدی که آسیب اقتصادی و مالی متحمل شده است تقویت می شود و امنیت سرمایه های مردم حفظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا