اقتصاد جهان

قزاقستان در فکر ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از قیمت نفت، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد این کشور که عضو ائتلاف اوپک پلاس است، قصد دارد خط لوله نفتی در دریای خزر بسازد.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که قزاقستان در حال بررسی ساخت خط لوله دیگری از آتیراو به گوریگ در میان مدت است.
در بیانیه وزارت انرژی قزاقستان آمده است: «امکان احداث خط لوله نفت در کف دریای خزر در حال بررسی است.
قزاقستان همچنین می تواند حمل و نقل نفت از طریق دریای خزر را افزایش دهد تا از حداکثر ظرفیت بندر آکتائو استفاده کند.

قزاقستان صادرات نفت خام خود را در سال گذشته افزایش داد و انتظار دارد این افزایش در سال جاری نیز ادامه یابد.
اکثر صادرات نفت خام قزاقستان در حال حاضر از طریق شبکه کنسرسیوم خط لوله خزر انجام می شود. این خط لوله از سواحل خزر در شمال غربی قزاقستان تا بندر نووروسیسک در سواحل دریای سیاه روسیه امتداد دارد و ۸۰ درصد از صادرات نفت خام این کشور را بر عهده دارد.
قزاقستان از ابتدای سال جاری سهمیه تولید نفت خود را مطابق با توافق اوپک پلاس افزایش داده است. این کشور بارها گفته است که به برنامه کاهش تولید ائتلاف پایبند است و مازاد تولید خود را در ماه های اخیر جبران می کند.
وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه مارس به دلیل شرایط آب و هوایی و تقاضای فصلی ۱۳۱ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه اوپک پلاس بوده است، اما قول داده است که این مازاد تولید را در ماه های آینده جبران کند.
کمیته وزیران نظارت بر معاهده اوپک پلاس که در حال بررسی تحولات بازار نفت و کاهش تولید این اتحادیه است، سیاست تولید خود را تغییر نداد، اما اعلام کرد که تعهد به این طرح باید افزایش یابد.
انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا